PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | nr 11 | 20--22
Tytuł artykułu

Monitorowanie percepcji klienta

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Auditor powinien wiedzieć jakie atrybuty wyrobów lub usług mogą wpływać na satysfakcję klientów lub brak tej satysfakcji. Nie jestem pewien, czy powiedziano już wszystko na temat "orientacji na klienta" w kontekście spełnienie wymagań normy ISO 9001:2000. Utwierdzają mnie w tej wątpliwości rozmowy z właścicielami tego procesu podczas auditów, z pełnomocnikami oraz z auditorami wewnętrznymi, podczas szkoleń. Myślę, że warto powracać do tego tematu. Proces dwukierunkowej komunikacji z klientami a w szczególności opinie klientów, są najważniejszymi wskaźnikami ogólnej efektywności systemu zarządzania jakością. W artykule znajdziemy informacje dotyczące wymagań i wytycznych dotyczących norm ISO 9001, procesu monitorowania percepcji klienta oraz jego etapów, a także roli auditora w procesie doskonalenia procesu monitorowania. (fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
20--22
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Rodzina norm ISO 9000/2000.
  • L. Nieżurawski, A. Kobylański, B. Pawłowska - "Pomiar satysfakcji klientów i jego znaczenie dla przedsiębiorstw - problemy badawcze" - Problemy Jakości - 03/2003.
  • J. Nenadal - "Pomiar satysfakcji klienta w administracji publicznej" - Problemy Jakości - 09/2002.
  • ISO 9001 dla małych firm - metody postępowania, PKN 2003.
  • www.iaf.nu.
  • www.iso.org/tc176/ISO9001AuditingPracticsGroup.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171291689

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.