PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | Systemy wspomagania organizacji SWO 2007 | 333--339
Tytuł artykułu

Wyszukiwarki internetowe jako nowy typ interesariusza współczesnych organizacji

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmiany dokonujące się w otoczeniu współczesnych organizacji nieustannie komplikują i tak już niełatwe warunki ich funkcjonowania. Dynamika oraz skala przeobrażeń jest tak duża i wielokierunkowa, iż podmiotom coraz trudniej jest ogarnąć wszystkie ujawniające się ich elementy i wątki. Jednym z przejawów tych zmian jest rola, jaką nie tylko w środowisku elektronicznym, ale też w całej gospodarce odgrywać zaczynają wyszukiwarki internetowe. Choć są one stosunkowo nowymi jej elementami, ich znaczenie nieustannie rośnie. Wyszukiwarki stają się coraz wyraźniej globalnymi interesa- riuszami współczesnych organizacji, wywierając na nie rosnący wpływ i częstokroć wyznaczając wprost nowe kierunki rozwoju. Stąd też tak ze względu na siłę oddziaływanie samych wyszukiwarek internetowych, jak i możliwe sposoby ich wykorzystania przez inne podmioty jako narzędzia wywierania wpływu powinny się one stać praktycznie dla każdej organizacji tym elementem jej otoczenia, którego funkcjonowanie oraz rola, jako nowego, ale niezwykle istotnego interesariusza będzie przez nią wyjątkowo uważnie monitorowana. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Politechnika Opolska
Bibliografia
  • Battelle J.: Szukaj: Jak Google i konkurencja wywołali biznesową i kulturową rewolucję. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • Brodkin J.: Lawsuit Against Google Dismissed. "Computerworld". http://www.computerworld.com/action/article.do? command =printArticleBasic&articleId=9014060, March 22,2007.
  • Burrows P., Grover R., Hof R., Lowry T.: Is Google Too Powerful? "Business Week" 2007, April 9.
  • Collett S.: Don't Look now, But Google's Algorithms are Changing. "Computerworld". http://computerworld.com/ac- tion/article.do?command=printArticleBasic&articleId=9012944, March 14, 2007.
  • Collett S.: Google: Reward and Punishment. "Computerworld", http ://www. Computerworld, com/action/ article. do?command=printArticleBasic&articleId=9012945, March 14, 2007.
  • Elgin B., Grow B., Herbst M.: Click Fraud: The Dark Side of Online Advertising. "Business Week" 2006, October 2.
  • Friedman A., Miles S.: Stakeholders: Theory and Practice. Oxford University Press, Oxford 2006.
  • Freeman E., Gilbert D., Stoner J.: Kierowanie. PWE, Warszawa 2001.
  • Gohring N.: BMW Site is Cut from Google Results for Cheating. "Computerworld". http://www.computerworld.eom/printhis/2006/0,4814,108401,00.html, February 06, 2006.
  • Grynkiewicz T.: Czy fałszywe kliknięcia są groźne dla Google? "Gazeta Wyborcza", http://gospodarka.gazeta.pl/ gospodarka/ 2029020,33181,3184643.html, 2006.
  • Kirk J.: Google Annoys Web Site Owners with Malware Alerts. "Computerworld". http://www.computerworld.com/ ation/article.do?command=viewArticleBasic&articleId=9007822, January 11,2007.
  • Perez J.: Google to Settle Click-fraud Lawsuit for $90M. "Computerworld". http://www.computerworld.com/printthis/ 2006/0,4814,109357,OO.html, March 09, 2006.
  • Perez J.: Web Publisher Sues Over Exclusion from Google Index. "Computerworld". http ://www. computerworld.com/ ation/article.do?command=printArticleBasic&articleId=109758, March 21, 2006.
  • Wielki J.: Wykorzystanie teorii stakeholder w analizie wpływu elementów cyberprzestrzeni na funkcjonowanie organizacji. W: Systemy Wspomagania Organizacji SWO 2006. Red. T. Porębska-Miąc, H. Sroka. AE, Katowice 2006.
  • Wielki J.: Social and Ethical Aspects Connected with E-space Development. W: Glocalisation: Bridging the Global Nature of Information and Communication Technology and the Local Nature of Human Beings. Vol. 2. Red. T.W. Bynum, K. Murata, S. Rogerson. Global e-SCM Research Center, Meiji Univ., Tokyo 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171291815

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.