PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 1 (18) | 62--73
Tytuł artykułu

Zarządzanie zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Competency-Based Human Resource Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współcześnie sukces organizacji uzależniony jest od cennego zasobu, jakim jest pracownik. To wiedza, aspiracje, motywacje, talenty, ogólnie ujmując, kompetencje pracowników są siłą napędową organizacji. Rola kompetencji wciąż rośnie, z kolei tempo zachodzących zmian sprawia, że ich rozwijanie staje się koniecznością. Rozwój kompetencji w organizacji jest wynikiem chęci ich posiadania, zarówno przez organizacje, jak też samych pracowników. Organizacje dążą do posiadania kompetentnych pracowników w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej. Z kolei pracownicy są zainteresowani rozwojem swoich kompetencji, licząc na poprawę własnej pozycji w firmie. Dlatego też zarządzanie kompetencjami staje się jednym z istotnych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Celem artykułu jest prezentacja modelu zarządzania zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje w małej firmie produkcyjno-handlowej z województwa kujawsko-pomorskiego. (fragment tekstu)
EN
Contemporarily, the success of an organization depends on a valuable resource, which is an employee altogether with his or her knowledge, aspirations, motivations and talents. Generally speaking, an employee competence makes up a motive power of an organization. The role of competence is still rising, whereas the pace of undergoing changes renders the necessity of its development. The competence development in an organization is a result of an inclination to have one, as well for organizations as for the employees themselves. Organizations aim at having competent employees in order to gain competitive advantage. On the other hand, the employees are interested in the development of their competence counting on the improvement of their own position in a company. Therefore, the competence management is becoming one of the most important tools in personnel management in an organization. The purpose of the article is to present a competency-based model of human resource management on the basis of competence at a small manufacturing and trading company in kujawsko-pomorskie voivodeship. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Adamiec M., Kożusznik B. (2000), Zarządzanie zasobami ludzkimi, AKADE, Kraków.
  • Brol M. W. (b.d.), Model kompetencyjny w zarządzaniu personelem, http://www.ioz. pwr.wroc.pl/pracownicy/brol/, dostęp: 07.08.2014
  • Czapla T. (2011), Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji, Uniwersytet Łódzki, Łódź.
  • Edvinsson L., Malone M. S. (2001), Kapitał intelektualny, PWN, Warszawa.
  • Gick A., Tarczyńska M. (1999), Motywowanie pracowników, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Levy-Leboyer C. (1997), Kierowanie kompetencjami. Bilanse doświadczeń zawodowych, Poltext, Warszawa.
  • Pawlak Z. (2003), Procesy i procedury kadrowe, Poltext, Warszawa.
  • Sajkiewicz A. (red.) (2002), Jakość zasobów pracy. Kultura, kompetencje, konkurencyjność, Poltext, Warszawa.
  • Sidor-Rządkowska M. (2006), Kształtowanie nowoczesnych ocen pracowniczych, OE, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171291817

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.