PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 1 (18) | 131--144
Tytuł artykułu

Istota i znaczenie komunikacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Nature and Importance of Communication in Business Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule dokonano analizy istoty, celu i znaczenia komunikacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Zrozumienie procesów komunikacji w organizacji jest pomocne w ich diagnozie, a później w szkoleniu pracowników. Większość problemów, jakie istnieją w organizacjach, wynika z niewłaściwego przekazywania i odbioru informacji. (fragment tekstu)
EN
The concept of communication has two output meanings: wide, according to which this effect is all human communication and narrower, reducing it to verbal communication. Communicating depends crucially on the individual interpretation of the message, though it is based on a group of its importance. Misreading messages may decide to a large extent, the failure of the action taken. Most of the problems that exist in organizations due to incorrect transmission and reception of information. This article analyzes the essence, purpose and importance of communication in business management. Understanding communication processes in organizations is helpful in the diagnosis and later in the training of employees. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Bibliografia
  • Aronson E. (1995), Człowiek - istota społeczna, PWN, Warszawa.
  • Daszkowski J. (1989), Wpływ pracy grupowej na wysiłek w realizacji zadań, Ossolineum, Wrocław.
  • Donaldson M. C., Donaldson M. (1999), Negocjacje, Oficyna Wydawnicza Read Me, Warszawa.
  • Doroszewski W. (1988), Językoznawstwo a kultura umysłowa społeczeństwa, "Roczniki Uniwersytetu Warszawskiego", nr 7.
  • Hamilton Ch. (2011), Skuteczna komunikacja w biznesie, PWN, Warszawa.
  • James A. F., Stoner R., Freeman E., Daniel R., Gilbert Jr. (2011), Kierowanie, PWE, Warszawa.
  • Jedynak P. (red.) (2010), Wiedza współczesnych organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • Moszyński W. (2010), Sprawny system komunikacji w organizacji. Zarządzanie komunikacją w organizacji, http ://dlafirmy.info.pl/3531_sprawny_system_ko munikacj i_w_organizacj i._zarzadzanie_komunikacj a_w_org anizacj i .htm, dostęp: 29.05.2014.
  • Nęcki Z. (1995), Negocjacje w biznesie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  • Oleksyn T. (2001), Sztuka kierowania, WSZiP im. B. Jańskiego, Warszawa.
  • Rubinsztejn S. L. (1962), Podstawy psychologii ogólnej, Książka i Wiedza, Warszawa.
  • Shannon-Weaver model of communication, http://en.wikipedia.org/wiki/Shan-non%E2%80%93Weaver model, dostęp: 09.06.2014.
  • Toffler A. (1986), Trzecia fala, PIW, Warszawa.
  • Top Employers (2014), "Dziennik Gazeta Prawna", 7-9.03.2014.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171291837

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.