PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 151--156
Tytuł artykułu

Marketing społeczny a marketing społecznie zaangażowany

Warianty tytułu
Social Marketing and Cause Related Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Problemy społeczne i ich rozwiazywanie nie są obecnie przedmiotem zainteresowania tylko organizacji non profit. Przedsiębiorstwa również stają się świadome faktu, że wspieranie kwestii społecznych jest niezwykle ważne. Celem artykułu jest identyfikacja głównych założeń koncepcji marketingu społecznego i marketingu społecznie zaangażowanego, wyjaśnienie różnic pomiędzy nimi oraz przedstawienie przykładów zastosowania obu koncepcji na polskim rynku.(abstrakt oryginalny)
EN
Social problems and their solving aren't currently of interest only of non-profit organizations. Companies become aware of the fact that the support of social issues is also extremely important. The purpose of this paper it to identify the main presuppositions of conceptions, the social marketing and the cause related marketing. It also explains the differences between them and presents the examples of the application of both conceptions on the Polish market.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
151--156
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • J. Adamczyk, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2009, s. 43.
  • Ph. Kotler, G. Zaltman, Social Marketing: An Approach to Planned Social Change, "Journal of Marketing‖ 1971, July, Vol. 35, s. 5.
  • A.R. Andreasen, Social Marketing in the 21 Century, Sage Publication, Thousand Oaks, California, 2006, s. 91.
  • P. Brzustewicz, Marketing zrównoważony jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, "Handel Wewnętrzny‖, 2010, nr 6, s. 13;
  • K. Majchrzak, Społeczna odpowiedzialność biznesu jako element współczesnej komunikacji marketingowej, [w:] Sz. Figiel (red.), Marketing w realiach współczesnego rynku. Implikacje otoczenia rynkowego, PWE, Warszawa 2010, s. 450.
  • D. Maison, N. Maliszewski, Co to jest reklama społeczna, [w:] D. Maison, P. Wasielewski (red.), Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, Agencja Wasilewski, Kraków 2008, s. 22.
  • A. Limański, I. Drabik, Marketing w organizacjach non-profit, Difin, Warszawa 2007, s. 31-32.
  • E. Lipianin-Zontek, Specyfika marketingu w organizacjach pozarządowych typu non-profit, [w:] A. Chodyński, M. Huczek, I. Socha (red.), Zarządzanie w organizacjach non-profit: strategie, marketing, Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna, Bielsko Biała 2001, s. 141.
  • B. Iwankiewicz-Rak, Komunikacja społeczna organizacji pozarządowych, [w:] B. Pilarczyk, Z. Waśkowski (red.), Komunikacja rynkowa: ewolucja, wyzwania, szanse, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2010, s. 277.
  • A. Paliwoda-Matiolańska, Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, C.H. Beck, Warszawa 2009, s. 130.
  • M. Daukszewicz, S. Wrona, Rola pracowników w realizacji koncepcji marketingu zaangażowanego społecznie, [w:] Sz. Figiel (red.), Marketing w realiach współczesnego rynku. Implikacje otoczenia rynkowego, PWE, Warszawa 2010, s. 440.
  • W. Kozłowski, Cause-related marketing w badaniach naukowych i praktyce biznesowej, "Marketing i Rynek‖ 2008, nr 6, s. 9-14.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171292451

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.