PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 8 Międzynarodowe uwarunkowania rozwoju przemysłu | 115--126
Tytuł artykułu

Funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw w otoczeniu międzynarodowym

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedsiębiorstwo, tworząc swoje założenia rozwojowe, musi uwzględniać czynniki zewnętrzne i wewnętrzne wpływające na wybór kierunku działania i rozwoju. W literaturze przedmiotu otoczenie firmy dzieli się na bliższe (klienci, dostawcy, konkurenci), a więc firmy i instytucje oddziałujące na przedsiębiorstwa za pośrednictwem stawianych zadań, i dalsze, od którego te zadania zależą. Griffin dzieli otoczenie organizacji na wewnętrzne (warunki i siły wewnątrz organizacji, tj. zarząd, pracownicy, kultura) i zewnętrzne (wszystko na zewnątrz organizacji i co może na nią wpływać). Otoczenie zewnętrzne organizacji składa się z warstwy otoczenia ogólnego (tworzonego przez wymiar ekonomiczny, techniczny, socjo-kulturowy, prawnopolityczny, międzynarodowy) i celowego (organizacje lub grupy wpływające na organizację: konkurenci, klienci, dostawcy, pracownicy np. zorganizowani w związkach zawodowych, właściciele itp.).[...]W niniejszych rozważaniach podjęto próbę określenia miejsca przedsiębiorstwa w różnych kategoriach otoczenia międzynarodowego.(fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Pedagogiczna w Krakowie
Bibliografia
  • Chodyński A., 2002, Zarządzanie rozwojem firmy. Strategia jakości ekologicznej, Wyd. Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu, Sosnowiec
  • Gierszewska G., Romanowska M., 1996, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa
  • Griffin R.W., 1996, Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa
  • Klimkowska R., 1999, Tworzenie stowarzyszeń i grup zakupów w handlu, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, nr 524
  • Mroczek E., 1995, Alternatywne strategie działania dla małych i średnich przedsiębiorstw, "Przegląd Organizacji", nr 3
  • Piasecki B., Rogut A., Smallbone D., 1999, Zachowanie małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach rosnącej internacjonalizacji gospodarki, Wyd. Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, Łódź
  • Podstawy organizacyjno-prawne regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych, 2003, Wyd. POT, Warszawa
  • Sznajder A., 1992, Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym, PWN, Warszawa
  • Szymura-Tyc M., 2001, Nowe paradygmaty konkurencji i marketingu a budowa przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw na rynku europejskim, "Organizacja i Kierowanie", nr 1
  • Wiśniewski A., 1993, Słownik marketingu, WSiP, Warszawa
  • Zioło Z., 1988, Funkcjonowanie i rozwój przedsiębiorstwa przemysłowego w przestrzeni geograficznej, Wyd. Naukowe WSP, Kraków
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171293441

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.