Warianty tytułu
The Consumption of Press
Języki publikacji
Abstrakty
Powszechnie uważa się, że prasa drukowana "umiera". Nie jest to jednak prawda. Zasięg czytelnictwa nigdy nie był tak duży. Zmienia się zachowanie odbiorców, którzy coraz częściej sięgają po tytuły lokalne. Mitem jest stwierdzenie, iż prasa jest nieatrakcyjnym medium dla reklamodawców. Recepcja reklamy elektronicznej jest bowiem niższa niż tej zamieszczonej w prasie. Wydawcy - zwłaszcza lokalni - znajdują skuteczne sposoby dotarcia do swoich czytelników. Dziennikarzy nie da się zastąpić piszącymi tylko w intrenecie czy blogerami. Ich "twórczość" ma bowiem niewiele wspólnego z jakościowym dziennikarstwem, które jest najważniejsze dla czytelnika. Pojawienie się nowych form przekazu przyniosło ze sobą także i negatywne skutki - powstało wiele podmiotów, które swój model biznesowy oparły o dystrybucję treści sfinansowanych przez wydawców. Piractwo nigdy wcześniej nie było tak powszechne, a przepisy prawa nadużywane i "nadinterpretowywane" w celu legitymizacji tego typu działań. (abstrakt oryginalny)
It is widely believed that the press, in particular printed press, is "dying". This, however, is untrue. The scope of readership for magazines in particular has never been so great. The publishing sector is, however, undergoing certain changes. New channels of communication are appearing, and the behaviour of recipients changes as well: they are now more likely to seek out local titles. The idea that the press is unattractive to advertisers is yet another myth, as the reception of digital advertising is much lower than that of printed ads. Publishers - especially local ones - seek out efficient methods of reaching their target readers, delivering the press by bicycle or motorbike not only to kiosks, but also to small shops, dairy farms etc. Journalists cannot be replaced by online-only writers or bloggers. The work of such ..authors" has little in common with quality journalism, which is the main concern for the reader. The appearance of new media outlets has had negative outcomes as well; for instance the increase of enterprises which base their business model on the distribution of content financed by publishers. Piracy has never been this widespread, nor has the law been so widely "overinterpreted" and abused in order to legitimise those sort of actions. Either way, the press has been around for a long time and is here to stay- for there is no other medium for the transmission of worthy, high-quality texts which the reader can fully trust. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
67--78
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Izba Wydawców Prasy, Ringier Axel Springer Polska
autor
- Izba Wydawców Prasy
Bibliografia
- 1. Barta J., Markiewicz R., Matlak A. (red). Prawo mediów, Warszawa 2008;
- 2. Castendyk O., Dommering E., Scheuer A., European Media Law, Austin 2008;
- 3. Cellary W., "Za darmowość płaci się prywatnością", Gazeta Wyborcza z 12. kwietnia 2013 r, s. 14;
- 4. Fura M., "Internauci jednak płacą", Magazyn Dziennik Gazeta Prawna z 18.-20. maja 2012 r, s. m4-m5;
- 5. Fura M., "Tani tablet w każdym domu. Sieci komórkowe idą na wojnę", Dziennik. Gazeta Prawna z 27. grudnia 2012 roku; http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/670630,tani_tablet_w_kazdym domu_sieci_komorkowe_ida_na_wojne.html [odczyt 20.06.2013];
- 6. Fura M., "T-Mobile chce zarabiać na sprzedaży prasy w internecie", Dziennik Gazeta Prawna z 19. grudnia 2012 r., s.A8;
- 7. Fusiecki J., Więcej niż plus, "Press" 7/2013, s. 46-48.
- Kalinowska A., "Niebezpieczne okruchy informacji", Rzeczpospolita z 13. marca 2013 r., s. A2;
- 9. Kopacz K., Papier + WWW = zasięg, "Press" 12/2012, s. 62-63;
- 10. Kucharski S., 10 atutów prasy, "Press" 7/2011, s. 38-39;
- 11. Lemańska M., "Czytelnicy wolą reklamy w prasie", Rzeczpospolita z 14. marca 2013 r, s. B5;
- 12. Lemańska M., "Tablety wzmacniają magazyny", Rzeczpospolita z 17. grudnia 2012 r., s. B9;
- 13. Matlak A., Prawo autorskie i prawa pokrewne w społeczeństwie informacyjnym z punktu widzenia nowej dyrektywy UE, "Radca Prawny" 1/2001. S. 11-22;
- 14. Matlak A., Prawo autorskie w społeczeństwie informacyjnym, Kraków 2004;
- 15. Siedlecka E., "Nie daj się sprzedać Facebookowi" (rozmowa z K. Szymielewicz), Gazeta Wyborcza z 26.-27. stycznia 2013 r, s. 22-23;
- 16. Walter MM, von Lewiński S. (red), European Copyright Law. A Commentary, Oxford 2010;
- 17. Wojtas J., Wykorzystywanie treści prasowych przez portale internetowe i firmy monitorujące media - wybrane aspekty prawne, "Studia Medioznawcze" 2/2012, s. 55-73;
- 18. Zielińska U., "Tablety zamiast druku", Rzeczpospolita z 8. września 2011 r., s. B8;
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171293669