PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 9 | 34--45
Tytuł artykułu

Zaangażowanie pracownika a jakość funkcjonowania organizacji

Warianty tytułu
Worker Involvement and the Quality of Organization Operation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmienność i złożoność otoczenia stanowią wyzwania, którym muszą sprostać organizacje funkcjonujące w dzisiejszej rzeczywistości gospodarczej. Celem artykułu jest ukazanie wpływu zaangażowania pracownika na jakość funkcjonowania organizacji. W publikacji autor prezentuje istotę zasady zaangażowania pracownika, jej wpływ na jakość funkcjonowania i rozwój organizacji. Dąży do zdefiniowania i określenia czynników kreujących poziom zaangażowania pracownika oraz wskazania zmian w zakresie kształtowania jakości zasobów ludzkich. Publikacja ma charakter przeglądowo-koncepcyjny.(abstrakt oryginalny)
EN
Changeability and complexity of surrounding constitute challenges which must be faced by organisations functioning in today's economic reality. The aim of the article is to show the significance of worker involvement on the quality of organisation functioning. In the publication the author presents the essence of the rule of worker involvement, its influence on the quality of functioning and organisation development. He strives to define and pinpoint those factors which create the level of worker involvement as well as the changes identification in the realm of the formation of human resources quality. The publication is of the type of the overview and has conceptual character.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
34--45
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • 1. Armstrong M., 2011, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna a Woltters Kluwer Business, Warszawa, s. 2011.
  • 2. Attridge M., 2009, Measuring and managing employee work engagement: A review of the research and business literature, "Journal of Workplace Behavioral Health 2009, vol. 24.
  • 3. Balcerek-Wieszala A., Hawrysz L, 2012, Zaangażowanie organizacyjne - istota, pomiar i wdrożenie, [w:] Orientacja na wyniki - modele, metody i dobre praktyki, (red.) T. Borys, P. Rogala, Wyd. UE we Wrocławiu, Wrocław, s. 14.
  • 4. Blessing White Employee Engagement Report 2011. Beyond the numbers: A practical approach for individuals, managers, and executives, Princeton 2011, s.6.
  • 5. Bohdziewicz P., 2008, Kariery zawodowe w gospodarce opartej na wiedzy (na przykładzie grupy zawodowej informatyków), Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódz, s 188.
  • 6. Cameron K.S., Quinn R.E., 2003, Kultura organizacyjna - diagnoza i zmiana: model wartości konkurujących Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków, s.64.
  • 7. Czarnecki J., 2011, Architektura korporacji, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 76.
  • 8. Drucker P, 2004, Menadżer skuteczny, MT Biznes, Warszawa, s. 117.
  • 9. Handy Cz., 2005, Wiek przezwyciężonego rozumu, Business Press, Warszawa, s. 50.
  • 10. Hofstede G., 2000, Kultury i organizacje, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, s. 375.
  • 11. Jabłoński M., 2009, Klasyczne podejścia w identyfikacji kompetencji pracowniczych, Organizacja i Kierowanie, nr 1.
  • 12. Juchnowicz M., 2010, Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcja, kontrowersje, aplikacje, PWE, Warszawa, s. 118.
  • 13. Łukasiński W., 2013, Organizacja zarządzana projakościowo, Przegląd Organizacji, nr 8, s. 32.
  • 14. Macey W. H., Schneider B., 2008, The meaning of employee engagement, "Industrial and Organizational Psychology", vol 1.
  • 15. Morawski M., 2010, Kompetencje i role organizacyjne [w:] Zarządzanie. Kanony i trendy, red. M. Morawski, J. Niemczyk, K. Perechuda, E. Stańczyk-Hugiet, Wyd. Beck, Warszawa, s. 176.
  • 16. PN- EN ISO 9004:2010, Zarządzanie ukierunkowane na trwały sukces organizacji. Podejście wykorzystujące zarządzanie jakością. PKN, Warszawa, s. 87.
  • 17. Potocki A., 2008, Instrumenty komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa, s. 41.
  • 18. Pringle J. K., Mallon M., 2003, Challenges for the Boundaryless Career Odyssey, "International Journal of Human Resources Management",vol. 14, no 5, p. 848.
  • 19. Schein E., 1985, Organizational Culture and Leadership, Jossey -Bass, San Francisco.
  • 20. Schein E., 2004, Organizational Culture and Leadership, Jossey-Bass, San Francisco, s. 17.
  • 21. Strykowska M, 2002, Zawód-praca-kariera. Dynamika zmian w funkcjonowaniu współczesnych organizacji [w:] Współczesne organizacje. Wyzwania i zagrożenia. Perspektywa psychologiczna, red. M. Strykowska, Wyd. Fundacji Humaniora, Poznań, s.15.
  • 22. Sikorski C, 2006, Organizacje bez wodzów. Od przywództwa emocjonalnego do koordynacji demokratycznej. Wyd. C. H. Beck, Warszawa, s. 116.
  • 23. Sullivan SE, 1999, The Chandging Nature of Carter: A Review and Research Agenda, "Journal of Management", vol. 25, no 3, p. 458.
  • 24. Zieleniewski J., 1981, Organizacja i zarządzanie, Wyd. PWN, Warszawa, s. 276-278.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171294225

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.