PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 5 (CD) | 923--929
Tytuł artykułu

Pokolenie Y - prawdy i mity w kontekście zarządzania pokoleniami

Warianty tytułu
Millennium Generation - the Myths and Truths Within the Context of the Generations' Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pokolenie milenium (Y) funkcjonuje na rynku pracy od kilku lat. Wiele osób zwraca uwagę na trudności związane z zarządzaniem pracownikami młodego pokolenia, przez co pokolenie to doczekało się wielu stereotypów na swój temat. Aby odpowiedzieć na pytanie - czy pokolenie Y różni się od innych pokoleń w sposób istotny, przestudiowano dostępną literaturę, a następnie zdefiniowane charakterystyki poddano badaniu na grupie 850 osób w wieku od 20 do 59 lat. Celem artykułu jest weryfikacja stereotypów dotyczących odrębności pokolenia Y jako zasobu rynku pracy na tle innych pokoleń (pokolenia X oraz pokolenia baby-boomers). Wyniki przeprowadzonych badań pokazują, że przypuszczalne i zakładane "odrębności" pokolenia Y są dość niewielkie, zaś w szczególności te, które dotyczą postaw i wartości. Respondenci wskazali, że podstawowe zasady polityki HR (motywacja do pracy, równowaga życia prywatnego i zawodowego) są dostrzegane również przez przedstawicieli pokolenia Y. (abstrakt oryginalny)
EN
Millennium Generation has accompanied us on the labour market for several years. Many people draw attention to the difficulties associated with the management of employees of the younger generation. That is why this generation has a lot of stereotypes nowadays. To answer the question-is Millennium Generation differ from the other generations essentially, the analysis of the available literature has been done and the research among the group of 850 people aged 20-59 years. Results show that the possible and probable "distinctiveness" of Millennium Generation are quite small, in particular those concerning their attitudes and values. Interviewees have indicated that the basic principles of HR policy (motivation to work, balance private life and professional) are also perceived by Millennium Generation. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
923--929
Opis fizyczny
Twórcy
  • Collegium Civitas w Warszawie
autor
  • Wyższa Szkoła Biznesu w Pile
Bibliografia
  • 1. Deal J., Altman D.G., Rogelberg S.G. (2010), Millenials at work: What we know and what we need to do (if anything), Journal of Business and Psychology.
  • 2. Ericsson Consumerlab (2013), An Ericsson Consumer Insight Summery Report: Young Professionals At Work, Ericsson Consumerlab.
  • 3. Flazlagic J.A. (2008), Charakterystyka pokolenia Y, E-mentor, nr 3 (25).
  • 4. Hardey M. (2011), Generation C content, creation, connections and choice, International Journal of Market Research, vol. 53, no. 6.
  • 5. Meister J.C., Willyers K. (2010), Mentoring Millenials, Harvard Business Review, May, http://hbr.org/2010/05/mentoring-millennials [20.12.2013].
  • 6. Reisenwitz T.H., Iyer R. (2009), Differences in generation x and generation y: Implications for the organization and marketers, Marketing Management Journal, vol. 19, iss. 2.
  • 7. Rusak P. (2013), X, Y, Z: Pokoleniowa bitwa biurowa, w: Raport Rynek pracy. Przewodnik pracodawcy 2013/2014.
  • 8. Shih Yung Ch. (2012), Millennials in the Workplace: A Conceptual Analysis of Millennials' Leadership and Followership Styles, International Journal of Human Resource Studies, vol. 2, no. 2.
  • 9. Woszczyk P. (2013), Zarządzanie wiekiem - ku wzrostowi efektywności organizacji, w: Człowiek to inwestycja. Podręcznik do zarządzania wiekiem w organizacjach, red. P. Woszczyk, M. Czernecka, Wydawnictwo HRP Group, Łódź.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171294249

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.