PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 9 | 94--103
Tytuł artykułu

Franczyza w polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych

Autorzy
Warianty tytułu
Franchise in Polish Manufacturing Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem analizy jest franczyza w polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych. Punktem wyjścia rozważań są różne interpretacje istoty franczyzy. Analizie poddano najbardziej znane definicje dotyczące tego zagadnienia występujące w literaturze przedmiotu. Podjęto również próbę określenia franczyzy produkcyjnej jako jednej z odmian z uwagi na szczególną formę działalności. Wskazano na ogólne wady i zalety systemu. Przybliżono również problematykę zagranicznych sieci franczyzowych w Polsce, jak również polskich sieci franczyzowych działających za granicą.(abstrakt oryginalny)
EN
This article analyses franchise in Polish manufacturing companies. The starting point of the considerations are different interpretations of the concept of franchise. The author has analyzed best known definitions of this issue found in literature. An attempt has been made to define manufacturing franchise as a type of franchise, considering its specific form of operation. General advantages and flaws of the system have been pointed out. The issue of foreign franchise networks present in Poland has been outlined, as well as of Polish franchise networks found abroad.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
94--103
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Warszawska
Bibliografia
  • 1. Bratnicki M., Strużyna J., Przedsiębiorczość i kapitał intelektualny, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2001, s. 71.
  • 2. Mendelsohn M., Acheson D., Franchising, Wyd. Poltext, Warszawa 1992.
  • 3. Mendelsohn M., Franchising In Europe, Appendix C. European Code of Ethies for franchising, Cassel 1993.
  • 4. Pokorska B., Przedsiębiorca w systemie franczyzowym, www.parp.gov.pl, Warszawa 2004.
  • 5. Radomska E., Innowacje i ich źródła - w poszukiwaniu nowych metod budowania i wzmacniania konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw, Sztuka Zarządzania nr 49, Wydawnictwo PRET S.A., czerwiec 2014.
  • 6. Tokaj-Krzewska A., Franchising, Strategia rozwoju małych firm w Polsce, Wyd. Difin, Warszawa 1999.
  • 7. Witryna internetowa, www.egospodarka.pl, 07.2014.
  • 8. Witryna internetowa, www.franchising.pl/slownik/franczyzaprodukcyjna/86, 07.2014.
  • 9. Witryna internetowa, www.jartom.com, 07.2014.
  • 10. Wrzesińska J., Rozwój systemów franczyzowych w Polsce, Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej 2011, nr 93, s. 185-196.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171294269

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.