PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 4 | 17--22
Tytuł artykułu

Nowe spojrzenie na strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi jest postrzegane jako jednorodna i spójna metoda kierowania najcenniejszym z kapitałów każdej organizacji - ludźmi2. Osiągnięcie przewagi konkurencyjnej (strategicznej) przedsiębiorstwa polega na identyfikacji i zastosowaniu zasobów wyróżniających sposób jego działania. W opracowaniu zaprezentowano nową koncepcję zarządzania pracownikami wiedzy jako strategicznymi zasobami wiedzy (czynnikami sukcesu) w przedsiębiorstwach sektora MSP. Przeprowadzono analizę literatury przedmiotu i jednoznacznie wskazano niszę w obszarze zarządzania pracownikami wiedzy i oceny ich doboru w przedsiębiorstwach sektora MSP. Zaproponowano procedurę oceny doboru pracownika w MSP, która pozwala na określenie wartości wiedzy w firmie i zasygnalizowano potrzebę zbudowania Doradczego Systemu Oceny i Prognozowania Wartości Wiedzy dla małych i średnich przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
17--22
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Zielonogórski
Bibliografia
  • Amstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
  • Borkowska S., Human Resource Management, "Human Resource Management" 2001 nr 1A.
  • Davenport T., Prusak L., Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know, Harvard Business School Press, 1998.
  • Edvinsson L., Malone M., Intellectual capital: realizing your company's true value by finding its hidden brainpower, NY: Harper Business, Nowy Jork 1997.
  • Fletcher Sh., Competence-Based Assessment Techniques, Kogan Page, Londyn 2001.
  • Jarugowa A., Fijałkowska J., Rachunkowość i zarządzanie kapitałem intelektualnym, ODiDK, Gdańsk 2002.
  • Kasiewicz S., Kicińska M., Rogowski W., Kapitał intelektualny. Spojrzenie z perspektywy interesariuszy, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • Kasprzak T., Modele referencyjne w zarządzaniu procesami biznesu, Difin, Warszawa 2005.
  • Król H., Ludwiczyński A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWN, Warszawa 2007.
  • Lindgren R., Henfridsson O., Schultze U., Design Principles for Competence Management Systems: A Synthesis of an Action Research Study, "MIS Quarterly" 2004, t. 28, nr 3.
  • Listwan T., Kształtowanie kadry menedżerskiej firmy, Kadry, Wrocław 1995.
  • Lord R.L., Farrington Ph.A, Age-Related Differences in the motivation of Knowledge Workers, "Engineering Management Journal" 2006, nr 3.
  • Maier R., Haedrich T., Peinl R., Enterprise Knowledge Infrastructures, Springer, Berlin 2005.
  • Martyniak Z., Metodologia wartościowania pracy, Antykwa, Kraków 1998.
  • Mikuła B., Pietruszka-Ortyl A., Potocki A., Zarządzanie przedsiębiorstwem XXI wieku, Difin, Warszawa 2002.
  • Nonaka L., Takeuchi H., The Knowledge-Creating Company, Oxford University Press, Nowy Jork 1995.
  • Oleksyn T., Praca i płaca w zarządzaniu, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 1997.
  • Patalas-Maliszewska J., The concept of system supporting decision making enabling to asses and forecast of knowledge in SMEs - research results, "Applied Computer Science" 2009, t. 5, nr 2.
  • Prahalad C.K., Hamel G., The Core Competences of the Corporation, "Harvard Business Review" 1990, t. 68, nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171294285

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.