PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 19 (XIX) | nr 21 (1) | 35--45
Tytuł artykułu

Potencjał gier miejskich i questingu jako narzędzi marketingu terytorialnego - analiza na przykładzie działań Rzeszowa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Potential of City Games and Questing as a Tool of Territorial Marketing - an Analysis on the Example of the City of Rzeszow
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorzy artykułu analizują gry miejskie i questing jako innowacyjne i atrakcyjne narzędzia marketingu terytorialnego. Dzięki wywołaniu autentycznych emocji i zaangażowania wśród klientów narzędzia te stwarzają korzystną sytuację sprzedażową oraz budują pozytywny wizerunek marki. Autorzy opisują możliwości, jakie daje zastosowanie storytellingu w budowaniu pozytywnego stosunku emocjonalnego do produktu, usługi, a zwłaszcza jednostki terytorialnej - regionu, miasta, wsi, oraz przedstawiają zasady jego poprawnego stosowania. Następnie przedstawiają konstrukcję i możliwości zastosowania questingu oraz gier miejskich jako skutecznych, innowacyjnych i tanich sposobów na promocję miast. Uwzględniając cele marketingu terytorialnego, autorzy dokonują podziału gier miejskich i scenariuszy questingowych na trzy kategorie: opowiadające o mieście i jego historii, nieopowiadające o mieście i jego historii, lecz nawiązujące do pewnego szerszego kontekstu oraz gry miejskie i questing stricte rozrywkowy. Analizę poszczególnych kategorii przeprowadzono na przykładzie miasta Rzeszów, które było areną licznych gier miejskich; ponadto miasto oferuje własne scenariusze questingowe. Dostępne scenariusze questingowe scharakteryzowano pod kątem ich budowy, grupy docelowej oraz potencjału, jaki niosą dla budowy korzystnego wizerunku miasta. Gry miejskie zostały opisano według podobnego klucza z uwzględnieniem środków, jakie zastosowano w celu ich przeprowadzenia. Autorzy konkluduj ą, że gry miejskie i scenariusze questingowe są wartościowym i oryginalnym sposobem promocji jednostek terytorialnych, gdyż są tanie w realizacji, pozwalaj ą na odkrycie (czasem nawet na nowo) danego miasta poprzez wykorzystanie wyjątkowych elementów oraz jego historii, aktywizują lokalną społeczność oraz wykazują wartości edukacyjne. (abstrakt oryginalny)
EN
The authors analyze city games and questing as an innovative and attractive marketing tool. With the call of authentic emotion and engagement among customers, these tools create a win-win sales situation and build a positive brand image. The authors describe the opportunities offered by the use of storytelling in building a positive emotional relationship to the product, service, and in particular territorial unit-region, city, village, and the rules for its correct use. Taking into account the objectives of territorial marketing authors divide city games and questing scenarios into three categories: telling about the city and its history, not telling about the city and its history, but referring to a broader context and finally city games and questing that are strictly entertainment. The analysis of these categories was carried out on the example of the city of Rzeszów, which was the scene of numerous city games; moreover, the city has its own questing scenarios. Available questing scenarios and city games have been characterized in terms of their design, target group and potential to build a positive image of the city. The authors conclude by saying that city games and questing scenarios are a valuable and original way to promote territorial units, because: they are cheap to implement, they allow for a discovery of the city through the use of exceptional elements and its history, activate the local community and have educational value. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
35--45
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • Clark D., Glazer S., Questing. A Guide to Creating Community Treasure Hunts, University Press of New England, Lebanon 2004.
  • Czetwertyńska A., Grubek K., Warszawskie gry literackie, Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa 2009.
  • Florys K., Kazior B., Badanie obszaru LGR w zakresie możliwości wdrożenia questingu na obszarze Lokalnej Grupy Rybackiej Stowarzyszenia Dolina Karpia, Fundacja Miejsc i Ludzi Aktywnych, Kraków 2011.
  • Marketingowa Strategia Polski w Sektorze Turystyki w latach 2012-2020, red.B. Walas, Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa 2011.
  • MistkiewiczE., Markeing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają, Helion, Gliwice 2011.
  • Schlögel K., Wprzestrzeni czas czytamy. O historii cywilizacji o geopolityce, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2009.
  • Straffin P.D., Teoria gier, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2001.
  • Wilczyński Ł., Questing - nowy trend w turystyce, [w:]B. Włodarczyk, B.Krakowiak,J. Latosińska, Kultura i turystyka. Wspólna droga, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, Łódź 2011.
  • Cykliczna gra miejska, http://www.rzeszow.roweres.pl/index.php/mapa-stacji/156-witocykliczne.html (dostęp: dnia 12.05.2014).
  • Europejska Gra Miejska, http://www.rodm-rzeszow.pl/aktualnosci,EUROPEJSKA-GRAMIEJSKA-juz-za-nami-.html (dostęp: dnia 12.05.2014).
  • Gdzie questować?, http://questing.pl/gdzie-questowac/quest-opowiesci-rzeszowskiego-kupca/ (dostęp: dnia 12.05.2014).
  • Gra miejska TRANS PRESS 2013!, http://pl.plsk.eu/news/?lang_id=3&id_news=1198 (dostęp: dnia 12.05.2014).
  • KultURalia, https://www.facebook.com/kultURaliaUR (dostęp: dnia 12.05.2014).
  • Tkaczyk P., Co storytelling może dać marce?, "Marketing w praktyce", www.essentis.pl/czytelnia/ekspert-radzi/293-co-storytelling-moze-dac-marce, (dostęp: dnia 12.05.2014).
  • PL-SK 2007-2013, http://pl.plsk.eu/index/ (dostęp: dnia 12.05.2014).
  • Stowarzyszenie na rzecz Aktywności Społeczno-Artystycznej, http://www.icimss.edu.pl/tkt/index.php?link=_artysta&id=583 (dostęp: dnia 12.05.2014).
  • Questing, http://questing.pl/t/rzeszow (dostęp: dnia 12.05.2014).
  • Questing na InternetBeta2012, http://questing.pl/aktualnosci/questing-na-internet-beta-2012/ (dostęp: dnia 12.05.2014).
  • Stowarzyszenie My Life Rzeszów, https://www.facebook.com/MyLifeRzeszow (dostęp: dnia 12.05.2014).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171294551

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.