PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 5 (CD) | 1017--1023
Tytuł artykułu

Znaczenie programów praca zawodowa-życie prywatne dla pokolenia Y

Warianty tytułu
The Importance of Work-Life Balance Programs for Generations Y
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Czynnikiem oddziałującym w sposób szczególny na politykę organizacji w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim jest kryzys finansowy, który z jednej strony wymusza na przedsiębiorstwach poszukiwanie źródeł innowacyjności i przewagi konkurencyjnej, z drugiej zaś skłania je do oszczędności, m.in. poprzez ograniczanie programów odnoszących się do równowagi między pracą a życiem prywatnym. Na rynku pracy swoją obecność zdążyło zaznaczyć pokolenie Y (Milenium), o cechach i potrzebach odmiennych od dotychczasowych adresatów programów W-LB. Celem artykułu jest wskazanie działań składających się na programy, które godzą życie zawodowe z osobistym i są adresowane do generacji Y. W artykule wykorzystano studia krajowej i zagranicznej literatury przedmiotu, doświadczenia autorki z praktyki gospodarczej oraz sondaż diagnostyczny przeprowadzony wśród pracowników województwa mazowieckiego i kujawsko-pomorskiego na temat zachowań pracodawców. (abstrakt oryginalny)
EN
One of the factors which particularly affect the organization policy within the area of human capital management is the economic crisis which, on the one hand, forces enterprises to search for sources of innovation and competitive advantages, and on the other encourages them to cut their costs, e.g. by reducing their programs concerning with the balance between work and personal life. The Millennial (Y) Generation, with its features and needs different from the current recipients of W-LB programs, has already made its presence felt in the labour market. The aim of this article is to indicate actions within the programs which can combine work with private life and are focused on the Generation Y. The article is based on the studies of domestic and foreign reference materials, the author's experience from running her own business and a diagnostic poll conducted among the employees of Mazowieckie and Kujawsko-Pomorskie voivodeships concerning the behaviour of their employers. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
1017--1023
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • 1. Armour S. (2005), Generation Y: They've Arrived at Work with a New Attitude, USA Today, no. 6.
  • 2. Borkowska S. (2010), Równowaga między pracą a życiem pozazawodowym, w: Problemy kształtowania równowagi praca-życie w organizacjach, red. P. Bohdziewicz, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 240, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • 3. Buckingham M. (2006), Engaging Generation Y, T+D, vol. 60.
  • 4. Cewińska J., Striker M., Wojtaszczyk K. (2009), Zrozumieć pokolenie Y - wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi, w: Kulturowe uwarunkowania zarządzania kapitałem ludzkim, red. M. Juchnowicz, Oficyna Wolters Kluwer business, Kraków.
  • 5. Czajkowska M. (2013), Autorytet nauczyciela akademickiego w realiach współczesności, w: Kierunki ewolucji zachowań organizacyjnych, red. I. Bednarska-Wnuk, J.M. Michalak, I. Świątek-Barylska, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 283, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • 6. Elam C., Gibson D., Stratton T. (2007), Welcoming a New Generation to College: The Millennial Students, Journal of College Admission, no. 195.
  • 7. Fazlagić J. red. (2008), Edukacja dla modernizacji i rozwoju, III Kongres Obywatelski, Instytut Badań nad Gospodarką, Gdańsk.
  • 8. Five Tips for Managing' Generation Y (2012), From the University of Queensland report: Generation Y as Hospitality Employees, Caterer & Hotelkeeper, vol. 202.
  • 9. Has the Great Recession Changed the Talent Game? Six Guideposts to Managing Talent out of a Turbulent Economy (2010), Deloitte.
  • 10. Jabłonowska L. (2008), Deficyty kompetencji psychospołecznych a kultura wyścigu w organizacji, Edukacja Otwarta, nr 1.
  • 11. Jabłonowska L. (2010), New Career Model and Its Circumstances in Global Service Economy, Educations of Economists and Managers, no. 4(18).
  • 12. Jabłonowska L. (2014), Przeciwdziałanie zjawiskom patologicznym w procesie pracy, w: Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy - narzędzia - aplikacje, red. M. Juchnowicz, PWN, Warszawa.
  • 13. Juchnowicz M. (2014), Istota i struktura kapitału ludzkiego, w: Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy - narzędzia -aplikacje, red. M. Juchnowicz, PWN, Warszawa.
  • 14. Juchnowicz M. (2014), Zarządzanie procesami ekspatriacji i reemigracji, w: Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy - narzędzia - aplikacje, red. M. Juchnowicz, PWN, Warszawa.
  • 15. Martin C.A. (2005), From High Maintenance to High Productivity. What Managers Need to Know about Generation Y, Industrial and Commercial Training, no. 37.
  • 16. McGlone T., McGlone V., Spain J.W. (2011), Corporate Social Responsibility and the Millennials, Journal of Education for Business, 86, Taylor & Francis Group Ltd.
  • 17. Ng E., Schweitzer L., Lyons S. (2010), New Generation: Great Expectations, a Field Study of the Millennial Generation, Springer Science + Business, vol. 25.
  • 18. Peters T. (2001), Profesjonalna firma usługowa, IFC PRESS, Kraków.
  • 19. Piwowar-Sulej K. (2009), Pokolenie Y - wyzwaniem dla marketingu personalnego, w: Człowiek i praca w zmieniającej się organizacji, red. M. Gableta, A. Pietroń-Pyszczyk, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • 20. Skowron-Mielnik B. (2012), Elastyczna organizacja pracy w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • 21. Smith K.T. (2010), Work-life Balance Perspectives of Marketing Professionals in Generation Y, Services Marketing Quarterly, no. 31.
  • 22. Smola K.W., Sutton C.D. (2002), Generational Differences: Revisiting Generational Work Values for the New Millennium, Journal of Organizational Behavior, 23, John Wiley & Sons Ltd.
  • 23. Stańda A. (2006), Kulturowoorganizacyjny kontekst struktury organizacyjnej, w: Zmiany we współczesnych organizacjach, red. K. Krzakiewicz, Zeszyty Naukowe, nr 76, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • 24. Trendy HRM w Polsce (2009), raport firmy Deloitte, opracowanie PSZK.
  • 25. Zydel R. (2010), Młodzi w krzywym zwierciadle, Harvard Business Review Polska, 92.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171294945

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.