Warianty tytułu
Leadership and CSR in the Context of Positive Organisational Potential
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest zidentyfikowanie relacji pomiędzy przywództwem a społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstwa traktowanymi jako kluczowe obszary pozytywnego potencjału organizacji. W wyniku operacjonalizacji celu głównego przyjęto i osiągnięto następujące cele szczegółowe: (1) określenie miejsca przywództwa i CSR w strukturze pozytywnego potencjału organizacji; (2) zidentyfikowanie wzajemnych relacji pomiędzy przejawami (elementami) przywództwa i społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa tworzącymi pozytywny potencjał organizacji. Do osiągnięcia celów badawczych wykorzystano wyniki badań ankietowych oraz wywiadów z kadrą kierowniczą przedsiębiorstw działających w Polsce. Zidentyfikowano kierunek dalszych badań w tym obszarze mający na celu dokonanie oceny wpływu wewnątrzorganizacyjnych uwarunkowań rozwoju CSR związanych z zachowaniami przywódczymi kierownictwa przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)
The aim of the paper is to identify the relationships between leadership and corporate social responsibility considered as the key areas of positive organisational potential. In order to achieve the aim of the paper, the following operational objectives have been set: (1) to explore the position of leadership and CSR in the structure of positive organizational potential; (2) to identify correlations between the elements (manifestations) of leadership and CSR contributing to positive organisational potential. The paper is based on the data gathered through the questionnaire survey in companies operating in Poland and interviews with the managers of high positive potential companies. Further studies will be aimed at assessing the impact of the intra-organisational antecedents related to leadership on corporate social responsibility. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
autor
- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
- 1. Barney J. (1991), Firm Resources and Sustained Competitive Advantage, Journal of Management, vol. 17, no. 1, s. 99-120.
- 2. Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa: Stan i kierunki rozwoju potencjału konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w kontekście dostosowania gospodarki do wymogów Unii Europejskiej, (1999), red. M.J. Stankiewicz, Dom Organizatora TNOiK, Toruń.
- 3. Cameron K.S., Dutton J.E., Quinn R.E. (2003), Foundations of a New Discipline, in: Positive Organizational Scholarship:, eds. K.S. Cameron, J.E. Dutton, R.E. Quinn, Berett-Koehler Publishers, San Francisco, s. 3-13.
- 4. Glińska-Neweś A. (2010), Pozytywny Potencjał Organizacji jako prorozwojowa architektura zasobów przedsiębiorstwa, w: Pozytywny Potencjał Organizacji: Wstęp do użytecznej teorii zarządzania, red. M.J. Stankiewicz, Dom Organizatora TNOiK, Toruń, s. 37-52.
- 5. Obłój K. (2007), Strategia organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- 6. Positive Management: Managing the Key Areas of Positive Organisational Potential for Company Success, (2013), ed. M.J. Stankiewicz, Dom Organizatora TNOiK, Toruń.
- 7. Positive Organizational Scholarship: Foundations of a New Discipline, (2003), eds. K.S. Cameron, J.E. Dutton, R.E. Quinn, Berett-Koehler Publishers, San Francisco.
- 8. Pozytywny Potencjał Organizacji: Wstęp do użytecznej teorii zarządzania (2010), red. M.J. Stankiewicz, Dom Organizatora TNOiK, Toruń.
- 9. Stankiewicz M.J. (2002), Konkurencyjność przedsiębiorstw: Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Dom Organizatora TNOiK, Toruń.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171295075