Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Proces integracji europejskiej w zakresie szkolnictwa wyższego, toczący się w ramach Procesu Bolońskiego, ma na celu zapewnienie swobodnego przemieszczania się pracowników w obszarze Unii, przy zachowaniu wzajemnej uznawalności wykształcenia i porównywalności efektów kształcenia. Efekt ten ma zostać osiągnięty dzięki wprowadzeniu Europejskich Ram Kwalifikacji i Krajowych Ram Kwalifikacji. Zastosowanie powyższego podejścia pozwoli nie tylko na porównywalność efektów kształcenia na poziomie międzynarodowym, ale także wewnętrznym: krajowym i regionalnym. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
- Baume D., Outcomes-based approaches to teaching, learning & curriculum, Hong Kong Polytechnic University, 2005; http://edc.polyu.edu.hk.
- Brady L., Outcome based education: resurrecting the objectives debate, "New Education" 1994, nr 16 (2).
- Chmielecka E., Europejskie ramy kwalifikacji (cz. I), "Forum Akademickie" 2009, nr 1.
- Chmielecka E., Struktura kwalifikacji: nowe wyzwanie dla środowiska akademickiego, Seminarium bolońskie, Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina, Warszawa 2008.
- Dearing R., The National Committee of Inquiry into Higher Education, Secretaries of State for Education and Employment, Walia, Szkocja, Irlandia Północna, 1997; http://www.leeds.ac.uk/educol/ncihe/.
- ECTS User's Guide, Directorate-General for Education and Culture, Bruksela 2004.
- Europass, www.europass.org.pl.
- Kennedy D., Hyland A., Ryan N., Implementing Bologna in your institution, Using learning outcomes and competences, www.bologna-handbook.com.
- Kennedy D., Hyland A., Ryan N., Writing and Using Learning Outcomes: a Practical Guide, www.bologna.msmt.cz.
- Kennedy D., Using Learning outcomes for curriculum development and evaluation, University College Cork, 2007, www.erasmus.org.pl.
- Kraśniewski A., Proces boloński, Dokąd zmierza europejskie szkolnictwo wyższe?, MEN, Warszawa 2006, www.nauka.gov.pl.
- Purser L., Report on Council of Europe Seminar on Recognition Issues in the Bologna Process, [w:] S. Bergan (red.), Recognition Issues in the Bologna Process, http://book.coe.int.
- Spady W.G., Outcome-based instructional management: a sociological perspective, "Australian Journal of Education" 1982, nr 26 (2).
- Bloom B.S. (red.), Taxonomy of Educational Objectives, David McKay Company, Nowy Jork 1956. TUNING. Harmonizacja struktur kształcenia w Europie. Wprowadzenie do projektu, Sokrates-Tempus, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, 2008.
- Europass, http://www.europass.org.pl.
- Guide to learning putcomes, UCE Birmingham, Staff and Student Development Department, http://www.pedagogy.ir .
- Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, http://www.nauka.gov.pl.
- TUNING, http://tuning.unideusto.org .
- Writing Learning Outcomes, British Columbia Institute of Technology, http://www.bcit.ca/files/ltc/pdf/htoutcomes.pdf.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171295617