PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | nr 4 | 71--76
Tytuł artykułu

Teorie motywacji i ich znaczenie dla praktyki dydaktycznej w szkoleniach komplementarnych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule za cel rozważań obrano przykładowe teorie motywacji i ich wpływ na praktykę dydaktyczną w szkoleniach komplementarnych. Opisano również zagadnienie motywacji osób dorosłych do uczenia się, a także przybliżono model cech i umiejętności niezbędnych w przypadku trenerów, którzy chcą wzbudzić zaangażowanie w proces kształcenia u uczących się. Przybliżono także wybrane wskazania wynikające z prawidłowości psychologii kształcenia, ułatwiające trenerowi sprawną realizację procesu dydaktycznego, którego uczestnikami są dorośl(abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
71--76
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.
  • Ausubel D., Educational psychology: a cognitive view, Holt, Rinehart and Winston, Nowy Jork 1978. .
  • Bereźnicki F., Denek K., Świrko-Pilipczuk J. (red.), Procesy uczenia się i ich uwarunkowania, Uniwersytet Szczeciński - Instytut Pedagogiki, Szczecin 2005. .
  • Carr S., As distance education comes of age, the challenge is keeping the students, "The Chronicle of Higher Education" 2000, nr 23. .
  • K. Frankola, Why online learners dropout, "Workforce", 10 października 2001. .
  • Knowles M.S., Holton III E.F., R. Swanson .A (red.), Edukacja dorosłych, PWN, Warszawa 2009. .
  • Martinez M., High Attrition Rates in e-learning: Challenges, Predictors and Solutions, "The e-learning Developers Journal", lipiec 2003. .
  • Matlakiewicz A., Solarczyk-Szwec H., Dorośli uczą się inaczej: andragogiczne podstawy kształcenia ustawicznego, Centrum Kształcenia Ustawicznego w Toruniu, Toruń 2009, wyd. 2. .
  • Mietzel G. (red.), Psychologia kształcenia, GWP, Gdańsk 2003. .
  • Paris STurner ., J., Situated motivation, [w:] tychże, Student motivation, cognition and learning, Hillsdale 1994. .
  • Półturzycki J., Dydaktyka dorosłych, WSiP, Warszawa 1991. .
  • Reay D.G., Understanding How People Learn, Kogan Page, Londyn 1994.
  • . Weiner B., An attributional theory of motivation and emotion, Springer, Nowy Jork 1986.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171295801

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.