PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | nr 5 | 38--45
Tytuł artykułu

Uwarunkowania rozwoju otwartych zasobów edukacyjnych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wirtualny kampus akademicki to wyłaniająca się powoli koncepcja zupełnie nowej formuły funkcjonowania uczelni. Wymaga ona jednak dokonania wielu zmian związanych z upowszechnianiem koncepcji otwartych zasobów edukacyjnych, a wynikających z filozofii dzielenia się wiedzą. Z jednej strony oznacza to pracę nad wzajemnym otwarciem się merytorycznym ośrodków naukowych, z drugiej tworzenie i upowszechnianie otwartych standardów związanych z reprezentacją wiedzy, a także otwartych licencji na użytkowanie tworzonych i udostępnianych produktów edukacyjnych (w tym wiedzy osobistej). Działania te mają na celu wykreowanie warunków dla prawdziwej "interoperacyjności wiedzy" w ramach inicjatyw integrujących potencjał świata biznesu i nauki. Jedną z form takiej integracji jest koncepcja otwartego e-learningu.(abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
38--45
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • J. Brzostek-Pawłowska, E-learning 2008: Problemy i trendy w zdalnym nauczaniu, technologiach i standardach, E-learning. Horyzonty 2008, "Prace Naukowo-Badawcze Instytutu Maszyn Matematycznych", zeszyt 2/2008.
  • Giving Knowledge for free. The emergence of open educational resources, Centre of Educational Research and Innovation, OECD, 2007.
  • E. Lubina, Konstruktywistyczne i behawioralne aspekty kształcenia na odległość, "e-mentor" nr 1/2005, http://www. e-mentor.edu.pl/artykul_v2.php?numer=8&id=111.
  • Margulies A., MIT Opencourseware - A New Model for Open Sharing, presentation for OpenEd Conference at Utah State University, wrzesień 2005.
  • F. Truyden, S. Roegiers, Pięć uniwersytetow europejskich pięc strategii innowacyjnego wzbogacania edukacji zasobami ikonograficznymi z wykorzystaniem technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Studium na przykładzie EURIDICE, [w:] M. Kocojowa (red.), E-wyłączenie czy ewyobcowanie?, seria ePublikacje INiBUJ, nr. 2.
  • Rokicka-Broniatowska B., Modelowe rozwiązania inteligentnego środowiska uczenia opartego na wspołpracy, [w:] M. Dąbrowski, M. Zając (red.), E-learning w kształceniu akademickim, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunkow Ekonomicznych, Warszawa 2006.
  • Chrzanowski A., Mały Słownik e-learningu, http://www. esee.eu/index.php?id=345. Ministerstwo Gospodarki, http://www.mg.gov.pl/Clo/OrganizacjeGospodarcze/ OECD/Informacje+o+OECD/.
  • Creative Commons, http://creativecommons.pl/.
  • Otwarte standardy, http://www.legiewicz.pl/blog/ kros1.pdf.
  • IMS Global Learning Consortium, http://www. imsglobal.org/commoncartridge.html.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171295921

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.