PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 364--371
Tytuł artykułu

Innowacje w działalności marketingowej instytucji finansowych na rynku polskim

Warianty tytułu
Innovations in Marketing Activity of Financial Institutions on the Polish Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono istotę innowacji w usługach finansowych. Na podstawie danych statystycznych dokonano analizy poziomu innowacyjności instytucji finansowych z uwzględnieniem zróżnicowania podmiotowego oraz ze względu na rodzaje innowacji. Szczególną uwagę zwrócono na innowacje marketingowe jako wpływające w sposób bezpośredni na działalność marketingową instytucji finansowych. Przedstawiono podstawowe kategorie innowacji marketingowych. W pracy zidentyfikowano również podstawowe grupy czynników wpływających na innowacje i związane z nimi działania marketingowe na rynku usług finansowych.(abstrakt oryginalny)
EN
In the article was introduced the essence of the innovation in financial services. The analyses of the level of the innovativeness of financial institutions with the regard of the subjective differentiation were executed on the basis of the statistical data and the kinds of the innovation. The special attention was turned on marketing innovations as influencing the marketing activity of financial institutions directly. The basic categories of marketing innovations were introduced. The basic groups of factors influencing the innovations were also introduced in the work and connected with them marketing workings on the market of financial services.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
364--371
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • E.J. Nijssen, B. Hillebrand, P. Vermeulen, R. Kemp, Exploring Product and Service Innovation Similarities and Differences, "International Journal of Research in Marketing‖ 2006, s. 241-251.
  • B. Pilarczyk, Innowacje w komunikacji marketingowej, "Zeszyty Naukowe PTE‖ 2011, nr 9, Kraków, s. 275
  • M. Kanerva, H. Hollanders, A. Arundel, TrendChart Report, Can We Measure and Compare Innovation in Services? "European Trend Chart on Innovation‖, European Commission, 2006, s. 4
  • A. Arundel, M. Kanerva, A. van Cruysen, H. Hollanders, Innovation Statistics for the European Service Sektor - Final Dra, "Pro Inno Europe. Inno Metrics, 2007, s. 27
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171296057

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.