PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 386--393
Tytuł artykułu

Rola designu w procesie tworzenia nowego produktu

Warianty tytułu
The Impact of Design in New Product Development Process
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Świadomość roli designu jako skutecznego środka komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem i strategicznego narzędzia biznesowego wciąż rośnie. W artykule wyjaśniono pojęcie designu, wykorzystywanego w tworzeniu polityki nowego produktu oraz przedstawiono jego związek z marketingiem. W dalszej części pracy, określono czynniki związane z designem, które w opinii menedżerów podnoszą konkurencyjność przedsiębiorstw. Wskazano także na rolę innowacji jako punktu wyjścia do tworzenia organizacji zorientowanej na design.(abstrakt oryginalny)
EN
The awareness of design as an effective instrument in corporate communications with environment and a strategic business tool is still increasing. In that report, the conception of design, that is used to new product development and its relation with marketing was presented. In the further part, all design factors, that in managers' opinion are essential to gain a competitive edge were determined. It was shown also a role of innovation as a view point to create a design-orientated company.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
386--393
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • K. Best, Design Management. Zarządzanie strategią, procesem projektowym i wdrażaniem nowego produktu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009, s. 34.
  • A. Cieślikowa, Design czy dizajn?, "2+3D‖ 2001, nr 1 (IV/2001), s. 8.
  • E.H. Gombrich, O sztuce, Wyd. Rebis, Warszawa 2008.
  • S. Potter, R. Roy, The Benefits and Costs of Investment in Design, The Open University UMIST report DIGG-o3, Design Innovation Group, September 1980, s. 3-4.
  • H. Mruk, I.P. Rutkowski, Strategia produktu, PWE, Warszawa 2001, s, 174.
  • B. Żurawik, W. Żurawik, Zarządzanie marketingowe, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1994, s. 81.
  • R. Verganti, Steve Jobs and Management by Meaning, HBR Blog Network, 2011
  • A.W. Ulwick, Czego chcą klienci? Tworzenie przełomowych produktów i usług dzięki innowacji ukierunkowanej na rezultaty, Wyd. Wolters Kluwer Polska, Kraków 2009.
  • A. Dziadkiewicz, P. Juchniewicz, Kultura organizacyjna jako kontekst w procesie tworzenia strategii w organizacji zorientowanej na design, za: K. Best,Design Management. Zarządzanie strategią, procesem projektowym i wdrażaniem nowego produktu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009, s. 16.
  • M.J. Bitner, Servicescapes: the Impact of Physical Surroundings on Customers and Employees, "Journal of Marketing‖ 1992, Vol. 56, s. 69-82;
  • P. B. Everett, G.M. Rik Pieters, P. A. Titus, The Consumer-Environment Interaction: An Introduction to the Special Issue, "International Journal of Research in Marketing‖ 1994, Vol. 11, s. 97-105.
  • W.E. Miller, The Art of Strategic Interviewing, The Performance Leadership Series, Paramont Market Publishing, New York 2011;
  • A. Dziadkiewicz, Koncepcja design management, [w:] A. Sopińska (red.), Współczesne przedsiębiorstwo. Teoria i praktyka, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2012, s. 67-68.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171296085

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.