PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 41 | 40
Tytuł artykułu

Kondycja gospodarstw domowych: badanie okresowe IV kwartał 2002

Warianty tytułu
The State of the Households: Periodic Survey 4th Quarter of 2002
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Liczony dla października 2002 wg nowej metody barometr kondycji gospodarstw domowych jest średnią arytmetyczną 4 wskaźników: - syntetycznego wskaźnika prognozy ogólnej sytuacji ekonomicznej Polski: -30,5 (-41,6) punkta; - syntetycznego wskaźnika prognozy sytuacji finansowej gospodarstwa domowego: -35,1 (-36,1) punkta; - syntetycznego wskaźnika prognozy bezrobocia: -47,4 (-53,3) punkta; syntetycznego wskaźnika prognozy zdolności do oszczędzania: -78,9 (-77,5) punkta. Barometr wynosi -48,0 (-52,1) punkta procentowego. (fragment tekstu)
EN
The barometer of the state of the households, calculated according to the new method for October 2002 is an arithmetic average of 4 indicators: - the composite indicator concerning a forecast of Poland's general economic performance: -30.5 (-41.6)points; - the composite indicator concerning a forecast of the financial standing of the households: -35.1 (-36.1) points; - the composite indicator concerning a forecast of the unemployment: -47.4 (-53.3) points; the composite indicator concerning a forecast of the saving capacity: -78.9(-77.5)points. The barometer amounts to: -48.0 (-52.1)percentage points. (fragment of text)
Bibliografia
  • Business and Consumer Survey Results, June 2002. European Commission Directorate-General for Economic and Financial Affairs, s. 9/ p. 9.
  • European Economy. Supplement C. No 2 - May 2000.
  • European Economy. Supplement B. Business and Consumer Survey Results. No 12 December 2001 s./p. 16.
  • European Economy. Supplement C. Economic Reform Monitor. No 3 - March 2001, s. 12/p. 12.
  • New Economic Sentiment Indicator and Consumer Confidence Indicator for the EU and the Euro Area. European Commission. Directorate General for the Economic and Financial Affairs.
  • The harmonized consumer survey. European Economy. Supplement B. Business and consumer survey results. Special edition. July 1991, s. 16.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171296559

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.