PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2008 | nr 1 | 9--15
Tytuł artykułu

Wiedza kolektywna na przykładzie polskiej oświaty

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wiedza kolektywna w organizacjach charakteryzuje grupy profesjonalistów wykonujących ten sam lub podobny zawód. W gospodarce sieciowej doskonalenie zawodowe odbywa się nie tylko w ramach klasycznych relacji "mistrz-uczeń" (wiedza ukryta) lub człowiek-dokument (wiedza skodyfikowana). Coraz większą rolę odgrywają stowarzyszenia, fora dyskusyjne, wspólnoty praktyków itp. Zarządzanie wiedzą we współczesnych organizacjach nie może się w związku z tym ograniczać wyłącznie do zarządzania relacjami pomiędzy pojedynczymi pracownikami i dokumentami, lecz także polegać na łączeniu grup profesjonalistów. Wiedza kolektywna jest atrybutem zarówno małych zbiorowości ludzi, jak i całych społeczeństw. Specyficzną odmianą wiedzy kolektywnej jest kultura (organizacyjna, lokalna, narodowa). (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
9--15
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Fazlagić A.J., Zarządzanie wiedzą. Recepta na sukces w biznesie, Milenium, Gniezno 2006.
  • Boanabeau E., Meyer Ch., Swarm Intelligence: A Whole New Way to Think About Business, "Harvard Business Review" 2001, nr 5.
  • Elmore R.F., Nurney D., Investing in teacher learning: Staff development and instructional improvements, [w:] L. Darling Hammond, G. Sykes (red.), Teaching as the learning profession: Handbook of policy and practice, Jossey-Bass, San Francisco 1999.
  • Goldwell M., Punkt przełomowy, Świat książki, Warszawa 2005.
  • Gladwell M., Błysk, Zysk s-ka, Warszawa 2007.
  • Miller A., Pogoń za zyskiem, "CEO" 2007, nr 1.
  • Seubert E., Balaji Y., Makhija M., CIO, The Knowledge Imperative Special Advertising Supplement, "CIO", 15.03.2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171297007

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.