Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Wiedza kolektywna w organizacjach charakteryzuje grupy profesjonalistów wykonujących ten sam lub podobny zawód. W gospodarce sieciowej doskonalenie zawodowe odbywa się nie tylko w ramach klasycznych relacji "mistrz-uczeń" (wiedza ukryta) lub człowiek-dokument (wiedza skodyfikowana). Coraz większą rolę odgrywają stowarzyszenia, fora dyskusyjne, wspólnoty praktyków itp. Zarządzanie wiedzą we współczesnych organizacjach nie może się w związku z tym ograniczać wyłącznie do zarządzania relacjami pomiędzy pojedynczymi pracownikami i dokumentami, lecz także polegać na łączeniu grup profesjonalistów. Wiedza kolektywna jest atrybutem zarówno małych zbiorowości ludzi, jak i całych społeczeństw. Specyficzną odmianą wiedzy kolektywnej jest kultura (organizacyjna, lokalna, narodowa). (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
- Fazlagić A.J., Zarządzanie wiedzą. Recepta na sukces w biznesie, Milenium, Gniezno 2006.
- Boanabeau E., Meyer Ch., Swarm Intelligence: A Whole New Way to Think About Business, "Harvard Business Review" 2001, nr 5.
- Elmore R.F., Nurney D., Investing in teacher learning: Staff development and instructional improvements, [w:] L. Darling Hammond, G. Sykes (red.), Teaching as the learning profession: Handbook of policy and practice, Jossey-Bass, San Francisco 1999.
- Goldwell M., Punkt przełomowy, Świat książki, Warszawa 2005.
- Gladwell M., Błysk, Zysk s-ka, Warszawa 2007.
- Miller A., Pogoń za zyskiem, "CEO" 2007, nr 1.
- Seubert E., Balaji Y., Makhija M., CIO, The Knowledge Imperative Special Advertising Supplement, "CIO", 15.03.2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171297007