PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 437--443
Tytuł artykułu

Innowacje produktowe w działalności marketingowej banków detalicznych w Polsce

Warianty tytułu
Product Innovations as Instrument of Marketing Strategy of Retail Banks in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawowym elementem strategii marketingowych banków jest produkt, czyli usługi, jakie banki świadczą ich nabywcom. W ciągu minionego dziesięciolecia można w tym zakresie zauważyć istotne zmiany. Celem artykułu jest prezentacja zmian jakie zachodziły w polityce produktu banków ze szczególnym uwzględnieniem wprowadzanych innowacji produktowych. Do głównych tendencji w polityce produktu banków należy zaliczyć istotne poszerzenie i pogłębienie oferty usług bankowych. Kolejna tendencja to podniesienie poziomu świadczonych usług oraz wprowadzanie przez banki innowacji produktowych. Trzeba jednak podkreślić, że w odniesieniu do marketingu w sektorze banków detalicznych bardzo trudno jest jednoznacznie przypisać wprowadzane innowacje do działań w zakresie polityki produktu. Bardzo często bowiem zarówno w literaturze, jak w praktyce owe innowacje mogą być traktowane jako element polityki produktu lub polityki dystrybucji.(abstrakt oryginalny)
EN
Technological changes, increase in bank resources and strong competition in a banking market are the main reasons for creating product innovations by banks. They have become a principal instrument of competition between banks and mainly concerned all mobile and internet payments as well as credit cards. It was possible due to the fact that polish consumers are generally more open to financial innovations than EU consumers22. However, the position of banks has been seriously threatened by other market players, such as mobile phone operators, commercial networks and social media. The growth of competition between market players and banks seems inevitable. We can anticipate the continuation of concentration process in the polish banking sector or establishing strategic alliances between banks, and possibly between banks and new market players.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
437--443
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • P. Cegera, Nowości w bankach, "Rzeczpospolita‖, 5.01.2012
  • M. Samcik, Zmierzch banków jakie znamy, "Gazeta Wyborcza‖, 10.05.2012.
  • A. Kamińska, Obniżka stóp i co dalej, "Rzeczpospolita‖, 4.02.2013
  • A. Tarabasz, E-komunikacjna rynku usług bankowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 176-177.
  • W. Grzegorczyk, Retailbanking in Polen, "Bank Und Markt‖ 2012, nr 10.
  • W. Grzegorczyk, A. Sibińska, W. Krawiec, Współczesne dylematy marketingu bankowego w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010, s. 38.
  • K. Łuczak, Wpływ bazy klientów na budowanie relacji banków i dostawców usług masowych, "Nauki o Finansach. Financial Sciences‖ 2013, nr 3(16).
  • M. Kieżel, Rozwój kart zbliżeniowych w kontekście potrzeb klientów banków detalicznych, "Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą‖ 2011, nr 50
  • M. Krześniak, Prawie 10 mln osób obsługuje konto przez Internet, "Rzeczpospolita‖, 26.10.2011.
  • I. Brzozowska-Poniedzielska, Badania marketingowe jako narzędzie identyfikacji czynników przewagi konkurencyjnej na rynku detalicznych usług bankowych, niepublikowana praca doktorska, SGH w Warszawie, Warszawa 2011, s. 294.
  • S. Dolecki, Bankowość mobilna, Raport Horyzonty bankowości 2011, "Bank‖ 2012, nr 4.
  • M. Samcik, Bank dorzuci do oferty dla firm biały wywiad gospodarczy, "Gazeta Wyborcza‖, 27.01.2012.
  • M. Bednarek, Banki wchodzą w księgowość, "Gazeta Wyborcza‖, 9.04.2013.
  • H. Machtyłowicz, Z palcem do banku, "Bank‖ 2012, nr 11
  • M. Złoch, Za dotknięciem palca, "Bank‖ 2013, nr 9.
  • M. Duszczyk, Banki stawiają na samoobsługę, Rzeczpospolita, 14.01.2014.
  • M. Gawinecki, M. Sieczek, Coraz mniej gotówki, "Rzeczpospolita‖, 19.09.213.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171297071

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.