PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 1249--1254
Tytuł artykułu

Budowa grup konsumenckich wokół marki

Autorzy
Warianty tytułu
The Building of Consumer Groups Around the Brand
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Od wielu lat na rynkach obserwowana jest ewolucja idei marketingowej. Różnorodne sposoby traktowania biznesu pojawiają się w odpowiedzi na zachodzące na rynku zmiany technologiczne, preferencyjne czy też globalizacyjne. Zjawisko tworzenia grup konsumenckich wokół marki jest obecnie elementem możliwym do wykorzystania przez przedsiębiorców w kontekście budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. Z jednej strony więc grupy konsumenckie będą kreowane i podtrzymywane przez właścicieli marek, ale konsekwencją ich powstania jest także korzyść dla samych konsumentów polegająca na budowaniu więzi, pewności i współpracy pomiędzy korzystającymi z marki.(abstrakt oryginalny)
EN
Evolution of the marketing principle has been observed on the markets for many years. Various methods for the treatment of business appear in response to the ongoing technological, preferential and globalization changes on the market. The phenomenon of formation of consumer groups around the brand is now an element that can be used by the entrepreneurs in the context of building the competitive advantage on the market. On the one hand, consumer groups will be created and sustained by brand owners, but a consequence of their creation is also a benefit for the consumers, that consists in building relationships, confidence and cooperation between the brand users.(original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
1249--1254
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • A.M. Muniz, T.C. O'Guinn, Brand Community, "Journal of Consumer Research‖ 2001, No. 3, s. 413.
  • R.P. Bagozzi, On the Concept of International Social Action in Consumer Behavior, "Journal of Consumer Research‖ 2000, No. 12, s. 389.
  • D.J. Boorstin, The Americans: The Democratic Experience, Vintage, New York 1974.
  • J.H. McAlexander, J.W. Schouten, H.F. Koenig, Building Brand Community, "Journal of Marketing‖ 2002, No. 2
  • A.M. Muniz, T.C. O'Guinn, Brand Community, "Journal of Consumer Research‖ 2001, No. 3
  • R. P. Bagozzi, On the Concept of International Social Action in Consumer Behavior, "Journal of Consumer Research‖ 2000, No. 12.
  • D. Cartwright, A. Zandler, Group Dynamics Research and Theory, Harper&Row, New York 1968; za: R.P. Bagozzi, On the Concept of International Social Action in Consumer Behavior, "Journal of Consumer Research‖ 2000, No. 12.
  • A.M. Muniz, T.C. O'Guinn, Brand Community, "Journal of Consumer Research‖ 2001, No. 3, s. 412.
  • J. H. McAlexander, J. W. Schouten, H. F. Koenig, Building Brand Community, "Journal of Marketing‖ 2002, No. 2, s. 38.
  • Gou-Fong Liaw, A Study on the Influence of Consumers' Participation in a Brand Community on Purchase Intention, ―Journal of International Management Studies, 201, No 6, s. 1-8
  • J. H. McAlexander, J. W. Schouten, H. F. Koenig, Building Brand..., Journal of International Management Studies, 201, No 6., s. 39-40.
  • A. Warde, Consumption and Theories of Practice, Journal of Consumer Culture, 5(2), 2005, s. 131.
  • H.J. Schau, A. Muniz, E.J. Arnould, How Brand Community Practices Create Value, Journal of Marketing, Vol. 73, 2009, s. 30.
  • A.F. Firat, C.J. Shultz, From segmentation to fragmentation: Markets and marketing strategy in the postmoderner era, "European Journal of Marketing‖ 1997, No. ¾, s. 31.
  • A.F. Firat, C.J. Shultz, Preliminary Metric Investigations into the Nature of the Postmodern Consumer, "Marketing Letters‖ May 2002, s. 190-191.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171297109

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.