PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 16 | z. 4 | 97--102
Tytuł artykułu

Zarządzanie markami w przedsiębiorstwach sektora żywnościowego w perspektywie długoterminowej

Warianty tytułu
Long-Term Brand Management in Food Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy było przedstawienie wybranych zagadnień procesu zarządzania markami w przedsiębiorstwach sektora żywnościowego w perspektywie długoterminowej. Praca ma charakter koncepcyjny, ujmuje identyfikacje trzech etapów decyzyjnych procesu zarządzania markami, w tym etapu podstawowego, właściwego i wynikowego. W etapie pierwszym zaproponowano identyfikację założeń tożsamości, docelowego wizerunku marki oraz podstaw do kreowania relacji marka - konsument. Drugi etap odnosi się do przyjęcia właściwych strategii względem marek, w tym architektury marek, ich pozycjonowania i rozszerzania. Etap ostatni zawiera zaproponowane spektrum wskaźników pomiaru efektów o charakterze finansowym, konsumenckim i rynkowym. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this study was to present selected aspects of long-term brand management in food companies. This concept consists of three stages of brand management process, including the basic stage, main stage and result stage. In first stage the assumption of identity and image as well as the bases of creation of brand - consumer relation. The second stage includes the adequate strategies towards brands, including brand architecture, their positioning and extension. The last stage is related to spectrum of finance, consumer and market indices. (original abstract)
Rocznik
Tom
16
Numer
Strony
97--102
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Aaker D.A., Joachimsthaler E.A. 2000: The Brand Relationship Spectrum: The Key to the Brand Architecture Challenge, California Manag. Rev., 4(42), 8-23.
  • Aaker D.A., Keller K.L 1990: Consumer Evaluations of Brand Extensions, J. Market. Res., 1(54), 27-41.
  • Aaker D.A. 1991: Managing brand equity. Capitalizing on the Value one Brand Name, Free Press, New York.
  • Altkorn J. 1999: Strategia marki, PWE, Warszawa.
  • Davis S.M. 2002: Brand Asset Management. Driving Profitable Growth through your Brands, San Francisco, Jossey Bass.
  • Devlin J. 2003: Brand Architecture in Services: The Example of Retail Financial Services, J. Mark. Manag., 9-10(19), 1043-1056.
  • Farquhar P.H. 1989: Managing Brand Equity, Marketing Research, 1(3), 24-33.
  • Górska-Warsewicz H. 2011a: Kształtowanie architektury marek przedsiębiorstw sektora żywnościowego, Wyd. Difin, Warszawa.
  • Górska-Warsewicz H. 2011b: Konsumencki kapitał marek produktów na potrzeby zarządzania przedsiębiorstwem (na przykładzie sektora mleczarskiego), Wyd. Nauk. Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
  • Górska-Warsewicz H., Świątkowska M., Krajewski K. 2013: Marketing żywności, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • Harish R. 2009: The concept and origin of brand architecture: a comprehensive literature survey, The Icfai University, J. Brand Manag., 4(5), 51-62.
  • Kall J. 2005: Tożsamość marek należących do sieci detalicznych, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań, 23.
  • Keller K.L. 2001: Building customer-based brand equity; creating brand resonance requires carefully sequenced brand-building efforts, Mark. Manag., 10(2), 15-19.
  • Keller K.L., Lehmann D.R. 2003: How do brands create value? Mark. Manag., 12(3), 26-33.
  • Leuthesser L. 1988: Defining, Measuring and Managing Brand Equity: a Conference Summary, Report Marketing Science Institute L., Cambridge.
  • Low G.S., Fullerton R.A. 1994: Brands, Brand Management and the Brand Manager System: A Critical-Historical Evaluation, J. Market. Res., 2(31), 173-190.
  • Park C.W., Srinivasan V. 1994: A survey-based method for measuring and understanding brand equity and its expendability, J. Market. Res., 5(31), 271-288.
  • Rajagopal R. 2004: Sanchez, Conceptual Analysis of Brand Architecture and Relationships within Product Categories, Brand Manag., no. 3.
  • Stankovic L., Djukic S. 2006, Strategic brand management in global environment, Facta Universitatis, series Economics and Organization, 3(2), 127.
  • Upshaw L.B. 1995: Building Brand Identity - A Strategy for Success in a Hostile Marketplace, John Wiley & Sons, New York.
  • Urbanek G. 2002: Zarządzanie marką, PWE, Warszawa.
  • Villarejo-Ramos A.F., Sanchez-Franco M.J. 2005: The Effects of Marketing Communications on Brand Equity. A Look into the Market of Lasting Goods, University of Seville, Spain.
  • Witek-Hajduk M. 2001: Zarządzanie marką, PWE, Warszawa.
  • Zimmermann R., Klein-Bölting U., Dander B., Murad-Aga T. 2001: Brand Equity Review, BBDO.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171297173

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.