PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1991 | nr 160 Strategia zarządzania przedsiębiorstwem | 43--58
Tytuł artykułu

Strategia zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach niepewności

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pojęcie "strategia" coraz częściej spotyka się w literaturze z zakresu naukowego kierownictwa. Wiąże się to z cechami współczesnych procesów gospodarczych - z ich złożonością. Powoduje to, że naczelne kierownictwo przedsiębiorstwa zmuszone jest posiadać umiejętność przewidywania przyszłych stanów otoczenia i przystosowywania się do nich. Właściwa strategia zarządzania samodzielnych jednostek gospodarczych umożliwić ma kadrze kierowniczej praktyczne rozwiązanie problemu polegającego na konieczności szybkiego reagowania na aktualne, obiektywne sytuacje społeczno-ekonomiczne, przy jednoczesnym rozpoznaniu dalekosiężnych skutków tych reakcji. Zagadnienie strategii rozpatrywać należy w kontekście polityki gospodarczej danej organizacji. Można zatem przyjąć, że strategia jest instrumentem realizacji polityki gospodarczej danej organizacji. Przez politykę gospodarczą rozumie się wynikający z ustaleń normatywnych i przyszłej wizji świata, zbiór ogólnych postulatów, które wpływają zarówno na cele, jak i na sposób funkcjonowania organizacji. (fragment tekstu)
Twórcy
Bibliografia
  • Smith G. D., Arnold D. R., Bizzell B. G., Business Strategy and Policy, Boston 1985.
  • Ansoff H. I., Implanting strategic management, Englewood Cliffs 1984.
  • Ackoff R. L., Creating the Corporate Future, New York 1981.
  • Dworzecki Z., Systemy wczesnego ostrzegania w zarządzaniu strategicznym organizacją gospodarczą. Doskonalenie Kadr Kierowniczych 1985.
  • Tyszka T., Analiza decyzyjna i psychologia decyzji, Warszawa 1986.
  • Buzzel R. D., Wiersema F., Successful Sharebuilding Strategies, Harvard Business Review 1981, Jan-Feb.
  • Ansoff H. I., Corporate Strategy, New York 1985.
  • Ansoff H. I., Bosman A., Storm P., Understanding and Menaging Strategic Change, Elsevier 1982.
  • Drucker P. F., The Changing World of the Executive, New York 1982.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171297387

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.