PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2008 | nr 2 | 32--35
Tytuł artykułu

Badanie eye tracking - jak zwiększać czytelność tekstu w internecie

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obserwacje działań użytkowników internetu pokazują, że większość czasu spędzają oni, przeszukując wzrokiem tekst stron w celu odnalezienia określonych informacji. Zdając sobie sprawę, że tekst na ekranie czytamy około 20 proc. wolniej niż tekst drukowany, można zauważyć, że odpowiednie zabiegi w stronę czytelności mogą mieć niebagatelne znaczenie dla ergonomii strony internetowej. Badanie eye trackingowe przeprowadzone przez agencję e-biznesową Symetria miało za zadanie sprawdzić, które z metod formatowania tekstu wpływają na łatwość odszukiwania w nim kluczowych informacji. Niektóre z wyników zaskakują i stawiają pod znakiem zapytania pewne konwencje. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
32--35
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Research-based web design & usability guidelines, U.S. Department of Health and Human Services, Waszyngton 2006.
  • Nielsen J., Alertbox: Design Guidelines for visualizing links, www.useit.com/alertbox/20040510.html, [10.03.2008].
  • Chisholm W., Vanderheiden G., Jacobs I., Web Content
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171297565

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.