PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 498--503
Tytuł artykułu

Strony WWW w kierunku budowania doświadczenia klienta

Warianty tytułu
Websites Towards Building a Customer Experience
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmiany gospodarcze, społeczne i technologiczne znacząco wpłynęły na sposób myślenia i mechanizmy podejmowania decyzji współczesnych klientów. Nowe pokolenie konsumentów ukierunkowanych na gromadzenie doświadczeń wymusza od firm koncentracji na wszystkich wrażeniach, jakich doświadcza klient w kontakcie z firmą. Wymaga to zmiany w sposobie myślenia całej organizacji, zarówno w kwestii samych produktów, ludzi budujących firmę, jak i komunikacji za pośrednictwem strony. Opracowanie poszczególnych obszarów stron WWW oraz jej funkcjonalności zgodnie z nurtem doświadczenia wydaje się być istotne i skłania firmy do umieszczania na stronie narzędzi, które powodują zaangażowanie jej użytkowników w kreatywny, przejrzysty i jasny sposób. Celem artykułu jest pokazanie zmian stron WWW pod względem ich atrybutów oraz wskazanie nowego kierunku tworzenia stron internetowych opartego na koncepcji marketingu doświadczeń.(abstrakt oryginalny)
EN
Changes in economic, social and technological environment influenced the way of thinking and decision-making mechanisms of modern customers. Customers today are oriented to gain experience require companies to focus on the all sensations experienced by the client in contact with the company. This requires a change in thinking throughout the organization, both in terms of the products themselves, the people building the company, as well as communication through the site. The development of specific areas of web pages and its functionalities according to the flow experience appears to be relevant and encourages companies to be placed on the tools that cause the involvement of its members in a creative, transparent and clear manner. The purpose of this article is to show the evolution of Web pages in terms of changes in their attributes and an indication of a new direction to create web pages based on the concept of marketing experience.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
498--503
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • R. Davidson, Development of an Industry Specific Web Site Evolution Framework for the Australian Wine Industry, "School of Commerce Research Paper Series‖, Flinders University of South Australia, 2002,
  • G. Azzone, R. Bianchi, G. Noci, The Company's Webside: Diffrent Configurations, Evolutionary Path, "Management Decision‖ 2000, Vol. 38, No. 7;
  • J.A. Quelch, L.R. Klein, The Internet and International Marketing, "Sloan Managemanet Review‖ 1996, Vol. 37, No. 3;
  • T. Harrison, K. Waite, Patterns of Intermediary Website Development within an Extended Supply Chain, "Journal of Business and Industrial Marketing‖, Special Issue: "Doing Business in a Digital World‖, 2005;
  • E.L. Knight, S.D. Hall, R.E. Whitmire, D.J. Hall, Current Status and Plans for Internet Banking as Reported by CEOs, "Journal of Financial Services Marketing‖ 1999, Vol. 4, No. 1;
  • J. Rowley, Remodelling Marketing Communications in an Internet Environment, "Internet Research‖ 2001, Vol. 11, No. 3;
  • W. Grzegorczyk, A. Sibińska, W. Krawiec, Funkcjonalność stron internetowych banków a zachowania nabywców na rynku usług bankowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009.
  • I. Skowronek, Marketing doświadczeń. Od doświadczeń klientów do wizerunku firmy, Poltext, Warszawa 2012, s. 116.
  • A. Palmer, Customer Experience Management: A Critical Review of an Emerging Idea, "Journal of Services Marketing‖ 2010, Vol. 24, Issue: 3, s. 196-208.
  • C. Shaw, Revolutionize Your Customer Experience, Palgrave Macmillan, New York 2005, s. 64.
  • B.J. Pine, J.H. Gilmore, Welcome to the Experience Economy, "Harvard Business Review‖ 1998, No. 4, s. 97-105.
  • T. P. Novak, D.L. Hoffman, Y.F. Yung, Measuring the Customer Experience in Online Environments: A Structural Modeling Approach, "Marketing Science‖ 2000, Vol. 19, No. 1, s. 22-42.
  • B.H. Schmitt, Experiential Marketing, "Journal of Marketing Management‖ 1999, No. 15.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171297585

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.