PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 187 Transformacja współczesnej gospodarki jako przedmiot badań ekonomicznych | 48--61
Tytuł artykułu

Systemy informatyczne w pozyskiwaniu, przechowywaniu i analizowaniu informacji o klientach

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Information Systems in Acquiring, Storing and Analysing Customer Information
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Głównym celem niniejszego opracowania jest dokonanie charakterystyki systemów informatycznych wykorzystywanych w pozyskiwaniu, przechowywaniu i analizowaniu informacji o klientach. Artykuł pokazuje charakterystykę możliwości systemów klasy CRM, które mogą być używane przez przedsiębiorstwa. Struktura artykułu jest następująca. Po pierwsze, na podstawie przeglądu literatury dokonano charakterystyki systemu zarządzania relacjami z klientami (CRM). Następnie dokonano opisu wybranych funkcjonalności systemów mini- -CRM oraz Impuls Evo. Wreszcie, wskazano główne wady i zalety tychże systemów. Artykuł dostarcza informacji na temat możliwości, jakie daje przedsiębiorstwu wykorzystanie systemów informatycznych w poznaniu klienta. Wyniki i efekty badań powinny być użyteczne dla wszystkich przedsiębiorstw, chcących korzystać z tego typu systemów. (fragment tekstu)
EN
The main objective of this paper is to make the curve values systems used in the acquisition, storage and analysis of customer information. In the article on-fought selected definitions of CRM (relationship management with customers). Characterized CRM system. Subsequently, discusses some features of selected systems of customer relationship management. Our results may be useful for improving the use of CRM systems. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Aurelie D., Laid B.: The Alignment between Customer Relationship Management and IT Strategy. Proceedings of the Southern Association for Information Systems Conference, Richmond, USA 2008.
  • Bartuś T., Bartuś K.: Zastosowanie analitycznych systemów zarządzania relacjami z klientami w przetwarzaniu wiedzy o klientach rynku elektronicznego. W: Technologie informacyjne w transformacji współczesnej gospodarki. Red. C.M. Olszak, E. Ziemba. Wydawnictwo UE, Katowice 2012.
  • Bartuś T.: Systemy zarządzania relacjami z klientami na potrzeby organizacji opartych na wiedzy. W: Kierunki rozwoju społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy w świetle śląskich uwarunkowań regionalnych. Red. C.M. Olszak, E. Ziemba. Wydawnictwo UE, Katowice 2010.
  • Buttle F.: Customer Relationship Management. Butterworth-Heinemann, Oxford 2009.
  • Kracklauer A., Mills D., Seifert D.: Collaborative Customer Relationship Management: Taking CRM to the Next Level. Springer-Verlag, Berlin Heidelberg 2004.
  • Minna R., Aino H.: Customer Knowledge Management Competence: Towards a Theoretical Framework. Proceedings of the 38th Hawaii International Conference on System Sciences 2005.
  • Nykamp M.: The Customer Differential: The Complete Guide to Implementing Customer Relationship Management. Amacom, New York 2001.
  • Olszak C.M., Bartuś T.: Multi-agent Framework for Social Customer Relationship Management Systems. Proceedings on InSite 2013, Informing Science and IT Education, Portugal 2013.
  • Payne A., Frow P.: A Strategic Framework for Customer Relationship Management. "Journal of Marketing" 2005, 69(4).
  • Peppers D., Rogers M.: Managing Customer Relationships: A Strategic Framework. John Wiley & Sons, New Jersey 2011.
  • Shanmugasundaram S.: Customer Relationship Management: Modern Trends And Perspectives. PHI Learning Pvt., 2010.
  • Thompson E.: What's 'Hot' in CRM Applications in 2012. Gartner Group, 2012, http:// www.gartner.com/id=1989715 [23.07.2013].
  • Tuzhilin A.: Customer Relationship Management and Web Mining: The Next Frontier. "Data Ming Knowledge Discovery" 2012, 24(3).
  • Wilde S.: Improving Customer Relationship Through Knowledge Application. Springer Verlag, Berlin Heidenberg 2011.
  • crm.dynamics.com/pl-pl/home [27.07.2013].
  • minicrm.pl.
  • www.bpsc.com.pl.
  • www.oracle.com/us/products/applications/crmondemand/index.html [14.07.2013].
  • www.sap.com/poland/solutions/business-suite/crm/index.epx [11.08.2013].
  • www.sugarcrm.com.
  • www.teradata.com/business-needs/customer-relationship-management [02.08.2013].
  • www.unit4teta.pl.
  • www.vtiger.com.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171298071

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.