Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Image of Healthcare Units Evaluated by Patients and Experts - Direct Research Results
Języki publikacji
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest prezentacja zagadnień teoretycznych związanych z kreowaniem wizerunku jednostek ochrony zdrowia w Polsce oraz wyników badań bezpośrednich, mających na celu: - diagnozę oczekiwań pacjentów z województwa śląskiego odnośnie do funkcjonowania jednostek ochrony zdrowia, - identyfikację zakresu wykorzystania w nich technologii internetowych, - ocenę wizerunku jednostek medycznych w województwie śląskim i czynników go determinujących. Badanie zostało rozszerzone o opinie ekspertów z dziedziny ochrony zdrowia w celu opracowania prognozy rozwoju procesu kreowania wizerunku organizacji z sektora ochrony zdrowia w województwie śląskim. (fragment tekstu)
The purpose of this paper was to present the theoretical issues concerning creation of image healthcare units in Poland. The paper also contains the results of direct surveys aimed at: diagnosis of patients expectations according to the healthcare units in Silesia, identification of the area in which ICT technologies in healthcare units can be used, evaluation of the image of the healthcare units in Silesia, identification of the factors that affect the image of healthcare units in Silesia. Paper also presents the results of research concerning evaluation of current situation and perspectives and trends of creating the image of the healthcare organization according to healthcare experts. The study was conducted in 2010. (original abstract)
Rocznik
Strony
62--73
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
- Batko K., Olszak C.M.: Realizacja Koncepcji e-zdrowie w Polsce - studium przypadku. W: Transformacja gospodarki - poziom krajowy i międzynarodowy. Red. B. Kos. "Studia Ekonomiczne" 2011, nr 90. Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice 2011.
- Batko K.: Portale korporacyjne w procesie kreowania wizerunku organizacji z sektora ochrony zdrowia w Polsce. Rozprawa doktorska. UE, Katowice 2011.
- Batko K.: Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w transformacji organizacji z sektora ochrony zdrowia - koncepcja e-zdrowie. W: Technologie informacyjne w transformacji współczesnej gospodarki. Red. C.M. Olszak, E. Ziemba. "Studia Ekonomiczne" 2012, nr 100. Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice 2012.
- Budzyński W.: Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty. Poltext, Warszawa 2002.
- Bukowska-Piestrzyńska A.: Marketing usług zdrowotnych od budowania wizerunku placówki do zadowolenia klientów. CeDeWu, Warszawa 2007.
- Gołata K.: Ranking najbogatszych Polaków a wizerunek przedsiębiorcy. W: Public Relations. Efektywne komunikowanie w teorii i praktyce. Red. R. Maćkowska. Wydawnictwo AE, Katowice 2010.
- Łączyński M.: Wizerunek. W: Metody badania wizerunku w mediach. Czym jest wizerunek, jak i po co należy go badać. Red. T. Gackowski, M. Łączyński. CeDeWu, Warszawa 2009.
- Matysiewicz J., Smyczek S.: Modele relacji jednostek medycznych z pacjentami w otoczeniu wirtualnym. Placet, Warszawa 2012.
- Nowatorska-Romaniak B.: Marketing usług zdrowotnych. Koncepcja i zastosowanie. Wydawnictwo ABC, Wolters Kluwer Business, Warszawa 2008.
- Zinkhan G.M., Balazs A.L.: A Stakeholder-integrated Approach to Health Care Management. "Journal of Business Research" 2004, Vol. 57, No. 9.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171298073