Warianty tytułu
Studies of Consumer Behavior - Results of a Systematic Review of Research
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule zaprezentowano wyniki badań w obrębie stosowanych metod i podejść badawczych wykorzystywanych do diagnozy zachowań konsumentów. Głównym przyjętym założeniem było wykazanie podejścia wielopomiarowościi, czyli łączenia stosowanych technik badawczych dla zgłębienia danego problemu badawczego. W pracy posłużono się przeglądem systematycznym artykułów badawczych, które przedstawiały wyniki badań pierwotnych lub wtórnych w zakresie zachowań konsumenckich. Materiał empiryczny został pozyskany z bazy artykułów naukowych opublikowanych w czasopiśmie Journal of Consumer Research z okresu 2000 do 2012 roku. Wyniki badania wskazują na rodzaje metod stosowanych w obszarze zachowań konsumenta, zasięg prowadzonych badań, podmiot badań czy kierunki zastosowania rezultatów z badań.(abstrakt oryginalny)
The article presents the results of an initial study within the methods and research approaches used in the diagnosis of consumer behavior. The main idea was adopted to demonstrate the multidimensional approach, which combine research techniques used to explore the research problem. The work was used a systematic review of research articles, which presented the results of the primary or secondary in the field of consumer behavior. The empirical material was obtained from the database of scientific articles published in the Journal of Consumer Research from the period 2000 to 2012. The survey results indicate the types of methods used in the field of consumer behavior, range of the research, the subject of research or directions apply the results of research.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
- J.E. Hunter, The Desperate Need for Replacations, "Journal of Consumer Research‖, 2001,Vol. 28, s. 28
- R. Szarfenberg, Dowody naukowe jako podstawa polityki społecznej, zarządzania społecznego i pracy socjalnej, "Problemy polityki społecznej‖, 2011, nr 15, s. 15.
- A. Sagan, Meta-analiza danych w marketingu zorientowanym na dowody - orientacja kliniczna w badaniach rynkowych i marketingowych, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu‖, 2009, Nr 51, s. 115.
- G. Antonides, W.F. Raaij, Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki, PWN Warszawa 2003, s. 12
- R. Rosenthal, D.B. Rubin, r equivalient: A Simple Effect Size Indicator, "Psychological Methods‖, Vol. 8 No 4, s. 492-496
- R.A. Peterson, On the Use of Collage Students in Social Science Research: Insights from a Second-Order Meta-analysis, "Journal of Consumer Research‖, 2001, Vol. 28.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171298147