PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 523--530
Tytuł artykułu

Skuteczność komunikacji a skuteczność realizacji internetowych badań marketingowych

Warianty tytułu
Communication Effectiveness in Comparison to Effectiveness of Online Marketing Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pozyskiwanie istotnych, aktualnych i przydatnych informacji odbywa się dzięki różnorodnym procesom komunikacji. Często okazuje się, że mało skuteczne są tradycyjne, interpersonalne techniki wymiany komunikatów. W tym należy upatrywać przyczyn rosnącej roli internetu jako medium, umożliwiającego realizowanie komunikacji marketingowej, ze szczególnym uwzględnieniem internetowych badań marketingowych. W artykule przedstawiono sposoby realizacji pomiarów wtórnych i pierwotnych, a także wskazano kluczowe elementy wpływające na skuteczność realizacji ankiety internetowej.(abstrakt oryginalny)
EN
Acquisition of relevant, timely and useful information takes place through a variety of communication processes. Very often traditional interpersonal communication techniques are ineffective. This is the cause of the increasing role of the Internet as a medium which allows marketing communication, especially marketing research. The paper presents methods of measurement of secondary and primary data. This article also defines the key elements influencing the effectiveness of an online survey.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
523--530
Opis fizyczny
Twórcy
  • Powiślańska Szkoła Wyższa w Kwidzynie
Bibliografia
  • H. Czubasiewicz, P.W. Wróbel, Komunikacja społeczna - wpływ na zachowanie w organizacji, [w:] R. Rutka, P.W. Wróbel, (red.), Organizacja zachowań społecznych, PWE, Warszawa 2012, s. 118.
  • J. Kramer, Infrastrukturalne uwarunkowania wykorzystania Internetu w marketingu, [w:] A. Bajdak, Internet w marketingu, PWE, Warszawa 2003, s. 13.
  • J. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa 2001, s. 37.
  • D.L. Hoffman, T.P. Nowak, Marketing in Hypermedia Computer-Mediated Environments: Conceptual Foundations, "Journal of Marketing‖ 1996, July, s. 53.
  • K. Mazurek-Łopacińska, Badania marketingowe w internecie - w kierunku większej aktywności konsumentów, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu‖ 2009, nr 80 - Nauki o Zarządzaniu, 2, s. 9.
  • E. Forrest, L. Kiney, M. Chamberlain, Wpływ komunikacji interaktywnej na reklamę i marketing, [w:] R. Brady, E. Forrest, R. Mizerski, Marketing w Internecie, PWE, Warszawa 2002, s. 107.
  • S. Kaczmarczyk, Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2011, s. 212.
  • M. Sobocińska, Badania marketingowe przez Internet, [w:] K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2005, s. 194.
  • J. Grzenia, Komunikacja językowa w Internecie, PWN, Warszawa 2012, s. 27.
  • E. Frąckiewicz, Marketing internetowy, PWN, Warszawa 2006, s. 83.
  • M. Makowski, Niewerbalna komunikacja w reklamie telewizyjnej. Zastosowanie i oddziaływanie, CeDeWu, Warszawa 2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171298163

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.