PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 545--549
Tytuł artykułu

Sieciowe kreowanie wartości a organizacja działalności marketingowej

Warianty tytułu
Network Value Creation in Organization of Marketing Activities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesna działalność marketingowa w coraz większym stopniu polega na tworzeniu unikatowej wartości w oparciu nie tyle o wyjątkowe zasoby, lecz unikatową formułę ich konfiguracji i współtworzenie jej wspólnie z innymi, poza przedsiębiorstwem, podmiotami. Celem artykułu jest teoretyczne przybliżenie idei wirtualnych zespołów marketingu będących egzemplifikacją adaptacji koncepcji sieciowego kreowania wartości w kontekście organizacji działalności marketingowej oraz wskazanie menedżerskich wyzwań związanych z prowadzeniem współpracy sieciowej.(abstrakt oryginalny)
EN
For the last two decades virtualization processes have been considered as developing phenomena in management and marketing studies particularly within the context of value co-creation. Networks (e.g. Internet) enable organization to establish unique relationships with customers and business partners. Hence the essence of contemporary marketing lies in seeking inter-organizational structures in the areas of planning, preparing and performing of marketing activities. In the presented work, the multifaceted impact of virtualization processes on the management of marketing activities will be analyzed. The challenges of coordination, control and execution of marketing activities will be examined.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
545--549
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Bibliografia
  • K. Perechuda, Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym. Wizualizacja i kompozycja, Wydawnictwo AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław, 2007, s. 106-109.
  • G. Mazurek, Virtual marketing, [w:] A. Ghorbani, Marketing in the Cyber Era: Strategies and Emerging Trends, ICI Global, December 2013.
  • A. Haberberg, A. Rieple, The Management of Organization, Prentice Hall, Harlow 2001.
  • B.C. Wintershied, Building Capability from within: The Insider'View of Corporate Competence, John Wiley&Sons, Chiecherster 1994.
  • X. Comtess, J. Huang, Value Chain 2.0, ThinkStudio, 2008.
  • R. Coase, The Firm, the Market and the Law, The University of Chicago Press, Chicago and London 1988.
  • A. La Rocca, I. Snehota, Value Creation and Organisational Practices at Firm Boundaries, "Management Decision‖ 2014, Vol. 52, Issue 1;
  • B. Koles, P. Nagy, Individual and Professional Development in the Digital Age: Towards a Conceptual Model of Virtual Worlds for Organizations, "Management Research Review‖ 2014, Vol. 37, Issue 3.
  • Ph. Kotler, H. Kartajaya, I. Setian, Marketing 3.0. Dobry produkt? Zadowolony klient? Spełniony człowiek!, MT Biznes, Warszawa 2010, s. 41.
  • G. Mazurek, Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości, Poltext, Warszawa 2012.
  • J.B. Quinn, F.G. Hilmer, Strategic Outsourcing, "Sloan Management Review 1994, Vol. 35, No. 4, s. 43-55.
  • J.D. Bamford, B. Gomes-Casseres, M.S. Robinson, Mastering Alliance Strategy: a Comprehensive Guide to Design, Management and Organization, John Willey and Sons, San Francisco 2003, s. 268;
  • R. Gulati, N. Nohria, A. Zaheer, Strategic Networks, "Strategic Management Journal‖ 2000, Vol. 21, No. 3.
  • R. Gulati, N. Nohria, A. Zaheer, Strategic Networks, "Strategic Management Journal‖ 2000, Vol. 21, No. 3, s. 203.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171298215

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.