Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Czy w Polsce istnieje miasto kreatywne? Próba definicji i pomiaru zjawiska w Polsce
Języki publikacji
Abstrakty
The paper concentrates on the idea of a creative city and its implementation in Poland. In the research, the question was asked of whether a creative city exists in Poland, and as an answer recommendations are given as far as urban creativity in Poland is concerned. The main hypothesis verified in the paper states that Polish cities generally fulfill the requirements for being called 'creative' when it comes to a quantitative objective. However, they may lack the mechanisms and soft factors to fully exploit this potential. The cities chosen for this analysis are those whose promotional communication includes elements of creativity as major assets attracting inhabitants and investors. The conclusions from the presented analysis will allow for the identification of creative elements in urban development in Poland.(original abstract)
Celem badania prezentowanego w artykule jest zbadanie sposobu wdrożenia idei miasta kreatywnego w polskich miastach. Autor stawia zatem pytanie, czy miasto kreatywne w ogóle istnieje w Polsce, a na podstawie przeprowadzonej następnie analizy - wskazuje na rekomendacje dla implementacji idei kreatywności w rozwoju miejskim w Polsce. Główna hipoteza stawiana w badaniu zakłada, że miasta w Polsce spełniają wymogi miasta kreatywnego, jeśli chodzi o wartości ilościowe. Niemniej jednak, brak jest wypracowanych mechanizmów i czynników miękkich, które umożliwiłyby pełne skorzystanie z tego potencjału. Miasta poddane analizie w badaniu wybrane zostały ze względu na obecność w ich przekazach promocyjnych elementów związanych z kreatywnością bądź nawet na silne związanie strategii rozwoju miasta z sektorem kreatywnym. Wnioski z badania pozwoliły na wskazanie na elementy kreatywności w polskich miastach.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Strony
242--251
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Warsaw School of Economics, Poland
Bibliografia
- Comunian R., Rethinking the creative city: The role of complexity, networks and interactions in the urban creative economy, Urban Studies No. 48 (6), May 2011, pp. 1157-1179.
- Hospers G.-J., Creative cities in Europe. Urban competitiveness in the knowledge economy, Intereconomics, September/October 2003, pp. 260-269.
- Kreatywne miasta, Brief for Poland, http://www.creativeclass.com/rfcgdb/articles/Brief_116_B4P.pdf.
- Landry Ch., The Creative City: A toolkit for urban innovators, Earthscan, London 2000.
- Pożycka P., Łódź - miasto kreatywne. Badanie potencjału kreatywnego Łodzi na tle wybranych miast Polski, http://www.kreatywna.lodz.pl/data/dataPublicator/autor_patrycja_pozycka_red_ zbigniew_przy.pdf.
- Pratt A., Creative cities? Urban Design No. 106, Spring 2008, p. 35.
- Territorial Dynamics in Europe. The Creative Workforce, Territorial Observation No. 5, ESPON, November 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171298785