Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Analiza pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa jest procesem pracochłonnym i kosztownym, dlatego też warto jest wspomóc ten proces za pomocą systemów komputerowych. Jednak okazuje się, że tradycyjne systemy wspomagania decyzji nie radzą sobie dobrze w tego typu analizach i wymagane jest zastosowanie " inteligentnych " systemów wykorzystujących mechanizmy sztucznej inteligencji. W artykule przedstawiono analizę możliwości inteligentnych systemów oceny pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa, które pozwalają na szerszą analizę przedsiębiorstwa oraz jego otoczenia, nawet przy niepełnym zestawie faktów, pozwalając skrócić sam proces analizy oraz obniżyć jej koszty. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Strony
501--506
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
- M.E. Porter: Strategia konkurencji: metody analizy sektorów, PWE, Warszawa 1996
- G. Gierszewska, M. Romanowska: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1996
- J. Ostaszewski: Analiza finansowa i wycena firmy według standardów, EWG, CIM, Warszawa 1992
- R. Kłeczek, W. Kowal, P. Waniowski, J. Woźniczka: Planowanie strategiczne, PWE, Warszawa 1993
- B.Nogalski, J. Rybicki, J. Gacek-Bielec: Modele analizy portfelowej: teoria i praktyka, OWOPO, Bydgoszcz 1996
- J. Penc: Strategie zarządzania, Placet, Warszawa 1995
- Z. Pierścionek: Strategie Rozwoju firmy, PWN, Warszawa 1997
- pod. red. A. Baborski: Efektywne zarządzanie, a sztuczna inteligencja, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 1994
- J.J. Mulawka: Systemy ekspertowe, WNT, Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171298855