PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 607--612
Tytuł artykułu

Kody Quick Response jako unikatowa technologia łączenia komunikacji offline i online

Warianty tytułu
Quick Response Codes as a Unique Technology between Offline and Online Communication
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule dokonano prezentacji kodów Quick Response (QR), jako nowoczesnego narzędzia komunikacji marketingowej. Scharakteryzowano genezę, podstawy działania, możliwe zastosowania oraz atuty i słabości ich wykorzystania w kanałach informacji marketingowej. Spośród stosowanych obecnie narzędzi marketingu mobilnego, znajdują one najszersze zastosowanie. Świadczy o tym rosnące zainteresowanie w stosowaniu kodów QR przez przedsiębiorstwa, a także coraz wyższa akceptowalność wśród klientów. Fakty te znalazły potwierdzenie w nielicznie dostępnych, jak do tej pory, wynikach badań krajowych i zagranicznych. Rozpoznawalność kodów QR i rosnącą ich popularność pozytywnie zweryfikowali także autorzy niniejszego artykułu. Zawarte w nim pytania problemowe nie uzyskały jednoznacznych odpowiedzi. Powodem są: zbyt krótkie stosowanie kodów QR w działaniach marketingowych, nieliczna literatura i wyniki badań, ograniczone możliwości identyfikacji potencjalnych szans i zagrożeń w rozwoju technologii mobilnych.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents Quick Response Codes as a modern means of marketing communication. Their origins, the basis of their operation, the possible applications as well as the strong and weak points of their usage in marketing information channels have been characterized. Out of all tools of mobile marketing, QR Codes seem to have the widest application. This is confirmed by the growing interest in using QR Codes by companies and their acceptance among the customers. These facts are supported by - still scarce - results of domestic and international research. The recognisability of QR Codes and their increasing popularity have also been positively verified by the present authors. However, the problem questions asked in this paper have not been unambiguously answered since the QR Codes have not been used for too long in marketing activities. Moreover, the inadequate literature and research results as well as the limited possibilities of identifying the potential advantages and threats in further development of mobile technologies make generalizations difficult.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
607--612
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • B. Sago, The Usage Level and Effectiveness of Quick Response (QR) Codes for Integrated Marketing Communication Purposes among College Students, "International Journal of Integrated Marketing Communications‖ 2011, winter, s. 7-17.
  • G. Murdock, P. Golding, Digital Possibilities, Market Realities: The Contradictions of Communications Convergence, "Socialist Register‖ 2002, Vol. 38, s. 111-129
  • E. Appelgren, Convergence and Divergence in Media: Different Perspectives, 8th ICCC International Conference on Electronic Publishing, Brazilia-DF, June 2004, s. 237-248;
  • T. Kamiński, Konwergencja w obszarze komunikacji elektronicznej, "Przegląd Telekomunikacyjny‖ 2000, nr 1, s. 23.
  • M. Filiciak, Kultura konwergencji i luka uczestnictwa - w stronę edukacji medialnej, [w:] E. Bendyk (red.) Kultura 2.0. Wyzwania cyfrowej przyszłości, Polskie Wydawnictwo Audiowizualne, Warszawa 2007, s. 43.
  • P. Wołoszyn, Możliwości wykorzystania kodów QR w praktyce dydaktycznej, "e-Mentor‖ 2013, nr 1(48), s. 32-35.
  • X. Dou, H. Li, Creative Use of QR Codes in Consumer Communication, "International Journal of Mobile Marketing‖ 2008, December, Vol. 3, No. 2
  • S. Kaczmarczyk, Systematyzacja podstawowych kategorii nowego marketingu. Krytyka starych paradygmatów, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego‖ 2005, nr 414, s. 63-70.
  • S. Okazaki, H. Li, M. Hirose, Benchmarking the Use of QR Code in Mobile Promotion. Three Studies in Japan, "Journal of Advertising Research‖ 2012, March, s. 102-117.
  • M. Corniani, Push and Pull Policy in Market-Driven Management, "Emerging Issues in Management‖ 2008, No. 1, s. 45-64.
  • R. Szulc, P. Ciszewski, Wykorzystanie technologii łączności bezprzewodowej w badaniach marketingowych na rynku produktów beauty care, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu‖ 2011, nr 236, s. 132-142.
  • R. Szulc, P. Ciszewski, Marketing sąsiedztwa. Stosowanie metod komunikacji mobilnej w działaniach marketingowych, "Marketing i Rynek‖ 2013, nr 9, s. 24-31.
  • Ł. Żur, Biznes ukryty w kodach QR - zeskanuj swoją firmę, "Nowoczesne Zarządzanie‖ 2011, nr 2, s. 32-35.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171299093

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.