Czasopismo
2008
|
Systemy wspomagania organizacji SWO 2008: informatyka ekonomiczna jako dziedzina nauki i dydaktyki
|
215--222
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Pozyskanie i-klienta przez sklep internetowy to dopiero początek długiej drogi, jaką jest utrzymanie go i zachęcanie, aby powracał do serwisu jako klient lojalny. Nie jest to zadanie proste. Z pozoru mało istotne elementy mogą bowiem wpływać negatywnie na stosunek klienta do firmy, jej produktu czy witryny internetowej i powodować jego utratę na rzecz konkurencji lub też odwrotnie - zapewnić lojalność klienta uwidaczniającą się w rekomendowaniu produktów firmy swoim znajomym oraz zakupie kolejnych produktów i usług mimo dostępności szerokiej gamy produktów konkurencyjnych. Internauci przyzwyczaili się już do coraz większej liczby darmowych ofert i gratisów. Na lojalność i-klientów - oprócz ceny - wpływa obecnie wiele innych czynników, które są nie mniej od niej istotne, a odpowiednie wykorzystanie czynników pozacenowych może dać firmie znaczącą przewagę konkurencyjną. Głównym celem niniejszego opracowania jest przedstawienie pozacenowych metod budowania lojalności i-klientów. W opracowaniu zostaną również przybliżone podstawowe korzyści wynikające z posiadania lojalnych klientów oraz czynniki determinujące lojalność. (fragment tekstu)
Rocznik
Tom
Strony
215--222
Opis fizyczny
Twórcy
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Adamczyk J.: Lojalność e-klienta. Magazyn Internet, VII 2002.
- Cieślak-Grzegorczyk M.: Lojalność nie zawsze gwarantowana. "Modem Marketing" 2001, nr 7/8.
- Długiewicz P.: Potrzeba lojalności. "Modern Marketing" 2000, nr 11.
- Kotler Ph.: Marketing. DW REBIS, Poznań 2005.
- Siegel D.: Futuryzuj swoją firmę. Strategia biznesu w dobie e-klienta. IFC Press 2001.
- Sobieska-Karpińska J., Szkodzin B.: Analiza oglądalności i rozwój serwisu internetowego w oparciu o statystyki logów serwera. W: SWO '2006. Red. T. Porębska-Miąc, H. Sroka. AE, Katowice 2006.
- Storbacka K., Lehtinen J.L.: Sztuka budowania trwałych związków z klientem. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171299175