Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Opracowanie ma na celu prezentację zmian zachodzących w sektorze produkcji rolnej. Przedstawione problemy mają jedynie wskazać na niektóre różnice pomiędzy zachowaniami podmiotów prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą na rynku a zachowaniami gospodarstw ogrodniczych. Podłożem ukazania tych różnic będzie charakter powiązań w kanałach dystrybucji, struktura agrarna gospodarstw, wybór rynku docelowego i sposoby gromadzenia informacji o konsumentach. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
221--227
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, doktorant
Bibliografia
- Adamowicz M. (1988): Handel zagraniczny a rolnictwo. Książka i Wiedza, Warszawa.
- Barker J. (1993): Marketing rolniczy. AE, Poznań.
- Boruta W. (2005): Grupy producentów owoców i warzyw po integracji Polski z UE (cz. I). Akty prawne obowiązujące w Polsce. "Hasło Ogrodnicze", nr 4.
- Figiel Sz., Kozłowski W., Pilarski St. (2001): Marketing w agrobiznesie. Marketing towarów rolnych. Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn.
- Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W. (2000): Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa.
- Jeżak J., Popczyk W., Winnicka-Popczyk A. (2004): Przedsiębiorstwo rodzinne. Funkcjonowanie i rozwój. Difin, Warszawa.
- Kramer T. (2004): Podstawy marketingu. Wydanie IV zmienione. PWE, Warszawa.
- Mazurek-Łopacińska K. (2002): Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie. PWE, Warszawa.
- Mynarski S. (1987): Analiza tynku. Problemy i metody. Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.
- Szot E. (2006): Gospodarstw coraz mniej. "Rzeczpospolita", nr 10.
- Ustawa z 14 lutego 2003 r. o zmianie ustawy Kodeks cywilny oraz niektórych ustaw. Dz.U. 2003, nr 49, poz. 408.
- Ustawa z 19 grudnia 2003 r. o organizacji rynków owoców i warzyw, rynku chmielu, rynku tytoniu oraz rynku suszu paszowego. Dz.U. 2003, nr 223, poz. 2221 z późniejszymi zmianami.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171299311