Warianty tytułu
The Information Determinants in Marketing of a Research and Scientific Institution
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono informacyjne uwarunkowania marketingu instytucji naukowo - badawczej, który został określony jako - SAVE (Solution - Access - Value - Education). Właściwe wykorzystanie instrumentów marketingu wymaga posiadania zasobów informacyjnych, które determinowane są przedmiotem, zakresem i formą zdefiniowanych potrzeb informacyjnych. Przedmiot, forma i układ potrzeb informacyjnych w odniesieniu do SAVE został zidentyfikowany i opisany w przypadku instytucji naukowo - badawczej. Do opisu zostało również włączone określenie potrzeb dla każdego instrumentu i dla różnych uczestników rynku. (abstrakt oryginalny)
The article deals with information - based marketing of scientific research institutes, which has been named SAVE (Solution - Access - Value - Education). A proper use of marketing instruments requires information assets which are defined in terms of the essence, the scope and the form of the defined information needs. The essence, the form and the pattern of information needs in reference to SAVE has been defined and described in the case of scientific research institute. The specification of needs for each instrument and for various market participants has been included into the description. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
- 1. Drucker P., Zarządzanie XXI wieku - wyzwania, New Media, Warszawa 2010.
- 2. Ettenson R., Conrado E., Knowles J., Model 4P wymaga rewizji, HBR Polska, maj 2013.
- 3. Gębarowski M., Targi jako narzędzie aktywności marketingowej instytucji naukowych i badawczych, [w:] Marketing instytucji naukowych i badawczych, Prace Instytutu Lotnictwa nr 222, Wydawnictwa Naukowe Instytut Lotnictwa, Warszawa 2012.
- 4. GMO to strachy na Lachy, Rzeczpospolita, nr 278 z dnia 28 listopada 2012.
- 5. Kłeczek R., Marketing i wartość. Metodologiczne aspekty badania skuteczności działań marketingowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2012.
- 6. Peppers D., Rogers M., Enterprise One-to-One: Tools for Building Unbreakable Customer Relationships In the Interactive Age, London 1997.
- 7. Sojkin B., Informacyjne podstawy decyzji marketingowych, PWE, Warszawa 2009.
- 8. Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2011, ss. 293-335.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171299529