PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 98 Finanse przedsiębiorstw | 126--133
Tytuł artykułu

Wycena małych przedsiębiorstw w warunkach polskich

Autorzy
Warianty tytułu
Small Business Valuation under Polish Conditions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Główne cele artykułu to: wskazanie na kluczowe determinanty i uwarunkowania wyceny mikro- i małego przedsiębiorstwa w warunkach polskich, a także krytyczny przegląd metod tejże wyceny. W pierwszej części opracowania omówione zostały przesłanki wzrostu znaczenia problematyki szacowania wartości małych przedsiębiorstw w Polsce, a także najważniejsze cechy specyficzne małych podmiotów w kontekście ich wyceny. Druga część poświęcona jest przeglądowi proponowanych w literaturze metod wyceny małych firm pod względem ich użyteczności i wiarygodności wyników.
EN
The main objectives of this paper are: an indication of the key determinants and conditions for valuing of micro and small enterprises in Poland and a critical review of the valuation methods. In the first part of the paper, the growing importance of the small business valuation in Poland and the main specific features of small entities within the context of their valuation are discussed. The review of valuation methods of small firms proposed by literature is done in the second part of the paper in terms of their usefulness and results reliability.(original abstract)
Rocznik
Strony
126--133
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku
Bibliografia
  • Działalność przedsiębiorstw niefinansowych w 2007r., raport GUS 2009, www.stat.gov.pl.
  • Gajdka J., Wykorzystanie modeli z zakresu wyceny opcji do szacowania wartości aktywów i pas, spółki, [w:] Wartość przedsiębiorstwa - z teorii i praktyki zarządzania, red. J. Duraj, Płock-Łódź 2001.
  • Jaki A., Wycena i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa, Wolters Kluwer, Kraków 2008.
  • Jaworski J., Value Based Management w małym przedsiębiorstwie, "Przegląd Organizacji" 2009, nr 3.
  • Jaworski J., Zmiany w potrzebach informacyjnych a polityka uproszczeń w rachunkowości m przedsiębiorstw w Polsce, [w:] Wpływ międzynarodowych i krajowych regulacji sprawozdawczości finansowej i auditingu na zmiany w praktyce rachunkowości, red. I. Sobańska, A. Szychta, UŁ, Łódź 2007.
  • Kufel M., Metody wyceny przedsiębiorstw, Park, Bielsko-Biała 1992.
  • Marcinkowska M., Metody wyceny małych przedsiębiorstw, [w:] Czas na pieniądz. Zarządzanie finansami. Mierzenie i ocena wyników przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 520, Szczecin 2008.
  • Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2007-2008, red. A. Żołnierski, PARP, Warszawa 2009.
  • Stokes D., Small Business Management, BPC Hazell, Londyn 1995.
  • Szczepankowski P., Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2007.
  • Szopa A., Wycena aktywności mikroprzedsiębiorstw - próba empirycznej weryfikacji, [w:] Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro- i małych przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 492, Szczecin 2008.
  • Zarządzanie wartością firmy, red. A. Herman, A. Szablewski, Poltext, Warszawa 1999.
  • Zarzecki D., Metody wyceny małych przedsiębiorstw, FRRwP, Warszawa 1999.
  • Zarzecki D., Specyfika wyceny małych przedsiębiorstw, [w:] Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro- i małych przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 540, Szczecin 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171299595

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.