PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 631--637
Tytuł artykułu

Klasyczne i nowoczesne działania marketingowe na rynku usług transportowych

Autorzy
Warianty tytułu
Classical and Modern Marketing Activities in the Market of Transport Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono klasyczne działania marketingowe przedsiębiorstw transportowych w postaci wykorzystania 7P, następnie marketing zewnętrzny, wewnętrzny i interakcyjny jako efekt ewolucji klasycznej koncepcji oraz marketing światły, obejmujący partnerstwo, innowacyjność, nową wartość, poczucie misji, oraz aspekty społeczne. Celem artykułu jest identyfikacja klasycznych działań marketingowych w aspekcie ich rozwoju oraz działań nowoczesnych dla rynku usług transportowych.(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the classical marketing activities of transport companies based on 7P theory. Furthermore are discussed external, internal and interactive marketing as a results of the classical concept evolution and also are presented enlightened marketing, includes the partnership, innovation, new value, the sense of mission and social aspects. The purpose of this article is to identify the classical marketing activities in the context of their development and modern marketing activities on the transport services market.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
631--637
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • G. Rosa, Konkurencja na rynku usług transportowych, C.H. Beck, Warszawa 2013, s. 164-173.
  • A. Smalec, Polityka produktu i innowacji produktowych, [w]: J. Perenc (red.), Podstawy marketingu. Problemy na dziś i jutro, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008, s. 151.
  • A. Uznański, Nobilitacja jakości i rzetelności, "Gazeta Transportowa‖, 13.02.2013, nr 7, s. 2.
  • P. Małek, Ekonomika transportu, PWE, Warszawa 1977, s. 49-143.
  • Ocena osiągniętych efektów w zakresie zrównoważenia rozwoju transportu ładunków w USA i UE w latach 1980-2010 (cz. 2), "Logistyka‖ 2012, nr 1, s. 31.
  • D. Rucińska, O. Wyszomirski, Marketing w transporcie, [w]: W. Rydzkowski, K. Wojewódzka-Król (red.) Transport, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 322.
  • H. Brdulak, Logistyka przyszłości, PWE, Warszawa 2012, s. 67-71.
  • G. Rosa, Specyfika komunikacji marketingowej przedsięwzięć transportowych, [w]: S. Makarski, W. Kuźniar (red.), Perspektywy rozwoju marketingu. Wyzwania praktyki, "Handel Wewnętrzny‖ 2012, wrzesień-październik, IBRKiK, Warszawa, s. 119
  • J.W. Wiktor, Komunikacja marketingowa - perswazja czy manipulacja? W stronę reguły 30-70, [w]: B. Pilarczyk (red.), Komunikacja rynkowa. Strategie i instrumenty, "Zeszyty Naukowe‖, nr 208, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011, s. 12-13.
  • M. Rydel (red.), Komunikacja marketingowa, ODDK, Gdańsk 2001, s. 120.
  • Profesjonalizm logistyków, "Gazeta Transportowa‖, dodatek: Doradztwo, edukacja, zarządzanie, 16.01.2013, nr 3.
  • K. Hebel, Społeczne relacje na rynku usług transportowych, [w]: D. Rucińska (red.), Polski rynek usług transportowych. Funkcjonowanie - przemiany - rozwój, PWE, Warszawa 2012, s. 63.
  • M. Pluta-Olearnik, Marketing usług, PWE, Warszawa 1994, s. 40.
  • Nowe technologie w transporcie określane są także jako transport kombinowany lub intermodalny. Por. I. Fechner, G. Szyszka, (red.), Logistyka w Polsce - Raport 2011, ILiM, Poznań 2012, s. 94-104.
  • L. Mindur (red.), Technologie transportowe XXI wieku, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa-Radom 2008, s. 299.
  • L. Mindur, S. Krzyżaniak (red.), Tworzenie warunków funkcjonowania i rozwoju intermodalnej sieci logistycznej w Polsce. Aspekty metodyczne, ILiM, Poznań 2011, s. 11.
  • I. Nowak, E-gospodarka, Wydarzenia, "Logistyka‖ 2012, nr 1, s. 8.
  • G. Rosa, Marketing światły jako kierunek rozwoju marketingu usług transportowych, [w:] G. Rosa, A. Smalec (red.), Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Wybrane aspekty marketingu w handlu i usługach, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego‖, nr 776, "Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu‖, nr 31, WNUS, Szczecin 2013, s. 113-115.
  • Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, s. 94;
  • A. Laskowska-Rutkowska, Koncepcja falowego rozwoju logistyki. Dyfuzja innowacji w łańcuchu dostaw, PTE, Szczecin 2013, s. 131.
  • A. Górnikiewicz, Tworzenie nowoczesnego rynku usług towarowych przewozów kolejowych przez podział zadań, "Logistyka‖ 2008, nr 6, s. 61.
  • P. Romanow, Wybrane aspekty partnerstwa strategicznego w transporcie (cz. 2), "Logistyka‖ 2012, nr 1, s. 21.
  • L. Mindur, A. Lipińska-Słota, Tabor polskiego transportu lądowego do przewozu ładunków, "Przegląd Komunikacyjny‖ 2008, nr 11, s. 38
  • B. Kos, A. Mutwil, CRM jako element efektywności współpracy z klientem, [w]: M. Michałowska (red.), Efektywny transport - konkurencyjna gospodarka, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2009, s. 321-322.
  • D. Rucińska, O. Wyszomirski, Marketing w transporcie, [w]: W. Rydzkowski, K. Wojewódzka-Król (red.) Transport, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 304.
  • B. Liberadzki, Europejska polityka transportowa, [w]: B. Liberadzki, L. Mindur (red.), Uwarunkowania rozwoju systemu transportowego Polski, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa-Radom 2006, s. 23.
  • B. Kos, Proekologiczna działalność jako element społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, [w]: E. Załoga, T. Kwarciński, E. Kuciaba (red.) Innowacje w transporcie, zarządzanie, technologie, procesy, Euro-Trans 2009, Print Group, Szczecin 2009, s. 83.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171300327

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.