PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 338 Społeczna odpowiedzialność organizacji Diagnoza i doskonalenie | 107--117
Tytuł artykułu

Blaski i cienie praktyk społecznej odpowiedzialności organizacji

Warianty tytułu
Pros and Cons of Practices of Corporate Social Responsibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono ciemne i jasne strony praktyk społecznej odpowiedzialności organizacji. Zanalizowano kształtowanie tożsamości organizacji w powiązaniu z CSR oraz podano przykłady najlepszych praktyk w tym obszarze. W zakończeniu opisano korzyści CSR dla organizacji, kreowania tożsamości, interesariuszy, społeczeństwa i gospodarki.(abstrakt oryginalny)
EN
This article presents pros and cons of practices of social responsibility of an organization. The development of the organization identity in relation to CSR is analyzed and examples of the best practices in this area are provided. In conclusion, the benefits of CSR for an organization, stakeholders, society, economy, and for creating an identity are presented.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Altkorn J., Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2002.
  • Bąk M., Bednarz P., Kulawczuk P., Kulawczuk T., Szcześniak A., Analiza korzyści ekonomicznych ze stosowania zasad społecznej odpowiedzialności biznesu w polskich przedsiębiorstwach, [w:] Kulawczuk P., Poszewiecki A. (red.), Wpływ społecznej odpowiedzialności biznesu i etyki biznesu na zarządzanie przedsiębiorstwami, Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, Warszawa 2007.
  • Black S., Public relations, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Carroll A.B., A three-dimensional conceptual model of corporate social performance, "Academy of Management Review" 1979, vol. 4, no. 4.
  • Cieślak M. (red.), Odpowiedzialność biznesu w Polsce z perspektywy koalicji CR. Corporate Responsibility in Poland from the perspective of the Coalition for CR, Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej/Employers of Poland, Warszawa 2012.
  • DiMaggio P.J., Powell W.W., The iron cage revisited: Institutional isomorphism and collective rationality in organizational fields, "American Sociological Review" 1983, vol. 48, no. 2.
  • Duraj J., Wymiary analityczne społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, [w:] Jagoda H., Lichtarski J. (red.), Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem - między teorią i praktyką, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2004.
  • Gasparski W, Wykłady z etyki biznesu, Nowa edycja uzupełniona, WSPiZ im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2007.
  • Granovetter M., The strength of weak ties, "American Journal Sociology" 1973, vol. 78.
  • Kolasińska E, Odpowiedzialność emocjonalna w organizacji, "Przegląd Organizacji" 2012, nr 5.
  • Kolasińska E., Rola przywództwa w warunkach kryzysu, "Prakseologia" 2011, nr 151.
  • Konecki K.T., Kultura organizacyjna japońskich przedsiębiorstw. Studium socjologiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1994.
  • Kostera M., Śliwa M., Zarządzanie w XXI wieku. Jakość, twórczość, kultura, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010.
  • Lutyński J., Nauka i polskie problemy: komentarz socjologa, PIW, Warszawa 1990.
  • Markwic N., Fill C., Towards a framework for managing corporate identity, "European Journal of Marketing" 1997, vol. 31, no. 5/6.
  • Merton R.K., Teoria socjologiczna i struktura społeczna, tłum. E. Morawska, J. Wertenstein-Żuławski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Nizard G., Metamorfozy przedsiębiorstwa. Zarządzanie w zmiennym otoczeniu organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • Pawłowska-Salińska K., 7 grzechów głównych pracodawców, "Gazeta Wyborcza", dodatek "Praca" z 21 września 2009.
  • Piotrowski M., 150 lat więzienia dla Madoffa, "Gazeta Wyborcza" z 30 czerwca 2009.
  • Rozwadowska B., Public relations. Teoria. Praktyka. Perspektywy, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2006.
  • Stuart H., Exploring the corporate identity/corporate image interface an empirical study of accounting firms, "Journal of Communication Management" 1998, vol. 2, no. 4.
  • Young S., Etyczny kapitalizm. Jak na powrót połączyć prywatny interes z dobrem publicznym, Metamorfoza, Wrocław 2005.
  • Zarębska B., Tożsamość organizacyjna przedsiębiorstwa. Jak stworzyć konkurencyjną firmę, Difin, Warszawa 2008.
  • http://www.odpowiedzialni.gpw.pl/opis_projekt (25.09.2012).
  • http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/514667,uokik_ponad_726_tys_zl_kary_dla_santander_consumer_ bank.html (25.06.2012).
  • http://wyborcza.pl/8,75402,7948455.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171300449

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.