PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | nr 3 Problemy przemian struktur przemysłowych w procesie wdrażania reguł gospodarki rynkowej | 221--240
Tytuł artykułu

Zmiany kierunków kształcenia Politechniki Krakowskiej i Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie na tle polskiego szkolnictwa technicznego w latach transformacji gospodarki

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podjęto problematykę zmian kierunków studiów w wyższych szkołach technicznych, które realizują kształcenie dla potrzeb gospodarki i przemysłu, ze szczególnym uwzględnieniem Politechniki Krakowskiej i Akademii Górniczo- Hutniczej w Krakowie w okresie transformacji ustrojowej. Celem pracy jest wyznaczenie różnych typów kierunków studiów funkcjonujących w wyżej wymienionych uczelniach. Kryterium ich wydzielenia będzie analiza liczby studentów stacjonarnych i zaocznych PK i AGH od 1980 do 1999 roku. Analiza ta została poprzedzona porównaniem wyższych szkół technicznych i uniwersytetów w Polsce pod względem liczby studentów i zatrudnionych nauczycieli akademickich od 1955 roku.(fragment tekstu)
Twórcy
Bibliografia
  • Chojnicki Z., Czyż T., 1997, Struktura przestrzenna nauki w Polsce, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
  • Juszkiewicz N., 1997, Nauka i technika jako czynniki rozwoju Poznania, UAM, Poznań.
  • Parysek J., 1997, Podstawy gospodarki lokalnej. Wydawnictwo naukowe UAM.
  • Zioło Z., 1999, Transformacja struktur subregionalnych Polski południowo-wschodniej w okresie zmian systemu gospodarowania, Wydawnictwo Oddziału Polskiej Akademii Nauk, Kraków.
  • Kukliński A., 1994, Dylematy polityki naukowej (w:) Rola polityki państw w procesach dostosowawczych do Wspólnoty Europejskiej. J. Niźnik (red.), Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171300451

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.