PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 4 (CD) | 320--326
Tytuł artykułu

Systematyka celów i ocena skuteczności komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwach

Autorzy
Warianty tytułu
The systematics of goals and the evaluation of the internal communications effectiveness in companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Komunikowanie wewnątrz organizacji jest procesem o złożonej systematyce celów i wielu płaszczyznach oddziaływania na jej funkcjonowanie. Dla zapewnienia właściwego przebiegu komunikacji wewnętrznej zarządzający przedsiębiorstwem powinni nieustannie monitorować stopień realizacji wszystkich wytyczonych przed nią zadań. Główne cele niniejszego artykułu stanowią: analiza systematyki celów komunikacji wewnętrznej, ich hierarchizacja oraz ocena skuteczności działań komunikacyjnych skierowanych do pracowników. Rozważania oparto o wyniki przeprowadzonych przez autorkę badań ilościowych (ankieta bezpośrednia i internetowa) oraz jakościowych (zogniskowane wywiady grupowe). (abstrakt oryginalny)
EN
Communication inside the organization is a process with a complex systematics of goals, which has an impact on many areas of a company's functioning. Therefore, managers should continuously monitor the level at which the internal communications objectives are achieved to ensure the proper course of this communication. The main aims of this paper are: to analyze the systematics of the internal communications goals, to establish its hierarchy and to evaluate the effectiveness of the communication activities directed to employees. The deliberations are based on the results of quantitative (direct and online questionnaires) and qualitative research (focus groups interviews) conducted by the author. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
320--326
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Asif, S., Sargeant, A. (2000). Modelling Internal Communications in the Financial Services Sector. European Journal of Marketing, 34(3/4), 299-317.
  • Dobek-Ostrowska, B. (2007). Podstawy komunikowania społecznego. Wrocław: Wydawnictwo Astrum.
  • Donjean, Ch., (2006). La communication interne. Liege: Edi.pro.
  • Malaval, P., Decaudin, J.M. (2012). Pentacom: Communication corporate, interne, financiere, marketing b-to-c et b-t-b, 3e ed. Paryż: Pearson France.
  • Mikułowski-Pomorski, J. (1999). Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
  • Rencker, E. (2008). Le nouveau visage de la com' interne: reflexions, methodes, guide pour l'action. Paryż: Editions d'Organisation Groupes Eyrolles.
  • Robbins, S.P. (2004). Zachowania w organizacji. Warszawa: PWE.
  • Rogala, A. (2012). Uwarunkowania komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie. Handel Wewnętrzny, wrzesień-październik. Warszawa: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur. 36-45.
  • Rogala, A. (2013). Determinanty skuteczności komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie. Niepublikowana praca doktorska. Poznań: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
  • Stankiewicz, J. (2006). Komunikowanie się w organizacji. Wrocław: Wydawnictwo Astrum.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171300947

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.