PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 187 Transformacja współczesnej gospodarki jako przedmiot badań ekonomicznych | 229--239
Tytuł artykułu

Sposoby radzenia sobie e-konsumentów z ryzykiem nieudanego zakupu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Coping E-Consumers the Risk of a Failed Purchase
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest zatem próba znalezienia odpowiedzi na pytania: jakie obawy i wątpliwości towarzyszą e-konsumentom podczas zakupów w sieci oraz jakie działania podejmują e-konsumenci, by ograniczyć postrzegane przez siebie ryzyko nieudanego zakupu? Wnioski wynikające z uzyskanych odpowiedzi mogą służyć tak producentom, jak i e-sprzedawcom w procesie budowania ich przewagi konkurencyjnej. Może ona wynikać z dostosowania oferty i procesu obsługi do oczekiwań i zachowań e-konsumentów. (fragment tekstu)
EN
In a common opinion, online shopping is considered more risky than traditional shopping in regular shops. The results of research presented in this article constitute an attempt to look at the issue from a wider perspective. In the article, the following questions have been answered: What apprehensions and doubts accompany e-consumers while making online shopping? Which are the most important for them? What are consumers doing to reduce the risk of a failed purchase? And also how much are e-consumers aware of their rights. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Bauer R.A.: Consumer Behavior as Risk Taking. W: Dynamic Marketing for a Changing World. Red. R.S. Hancock. Proceedings of the 43rd Conference of the American Marketing Association, Chicago 1960.
  • Dąbrowska A., Janoś-Kresło M.: Konsument na rynku e-usług w krajach Europy Środkowo- Wschodniej. Difin, Warszawa 2010.
  • Maciejewski G.: Ryzyko konsumenta w Internecie. "Handel Wewnętrzny" wrzesień-październik 2011, part 3.
  • Maciejewski G.: Ryzyko w decyzjach nabywczych konsumentów. Wydawnictwo UE, Katowice 2010.
  • Maciejewski G.: Polski konsument - ryzykant czy asekurant. W: Konsument Gospodarstwo domowe - Rynek. Polska Europa. Red. Z. Kędzior, M. Jaciow. Wydawnictwo AE, Katowice 2009.
  • Mitchell V.W.: Consumer Perceived Risk: Conceptualizations and Models. "European Journal of Marketing" 1999, No. 33(1/2).
  • Nunally J.C., Bernstein I.H.: Psychometric Theory. McGraw-Hill, New York 1994.
  • San Martin S., Camarero C.: How Perceived Risk Affects online Buying. "Online Information Review" 2009, Vol. 33, No. 4.
  • Społeczeństwo Informacyjne w Polsce. GUS, Warszawa 2012.
  • Tyszka T., Zaleśkiewicz T.: Racjonalność decyzji. Pewność i ryzyko. PWE, Warszawa 2001.
  • Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach, gospodarstwach domowych i przez osoby prywatne w 2009 r. GUS, Warszawa 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171300949

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.