PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 3 (21) | 59--71
Tytuł artykułu

Rozwój idei biznesu społecznie odpowiedzialnego w Polsce

Warianty tytułu
CSR and its development in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Regulacje dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu, mają charakter instrumentów, które wypełniają przestrzeń pomiędzy kodeksami prawa a tradycją i dobrymi obyczajami. W ten sposób etyka przedsiębiorstwa buduje zaufanie klientów, zainteresowanie inwestorów i dumę pracowników. Prowadzenie biznesu w globalnym świecie niesie wiele zagrożeń związanych z utratą reputacji przez firmę, narażeniem się na oskarżenie o działania nieetyczne. W tej sytuacji prowadzenie długoterminowej strategii CSR może stać się narzędziem profilaktyki i budowania przewagi konkurencyjnej. Wśród stosowanych przez przedsiębiorstwa narzędzi pomagających budować biznes społecznie odpowiedzialny do najpopularniejszych można zaliczyć: ecolabelling, marketing społeczny, programy etyczne obejmujące załogę firmy i nadzór korporacyjny. Należy pod- kreślić, iż ogromna odpowiedzialność za efektywność programów i narzędzi CSR spoczywa na menedżerach. (abstrakt oryginalny)
EN
Regulations on corporate social responsibility, are instruments that fill the space between the codes of law and tradition, and morality. In this way the ethics of the company builds customer confidence, investor interest and pride in employees. Business activities in a global world result in many threats associated with loss of reputation of the company, exposure to the accusation of unethical actions. In this situation, conducting a long-term CSR strategy can become a tool for prevention and building competitive advantage. Among the tools used by organizations, to build socially responsible business the most popular are: eco-labelling, social marketing programs, including the ethics programs for staff and corporate governance. It should be noted that a huge responsibility for the effectiveness of programs and tools for CSR rests with the managers. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
59--71
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Anderson J., Social responsibility and the Corporation, "Business Horizonts" 1986, Vol. 6.
  • Andreasen A., Marketing social change, Jossey-Bass, San Francisco 1995.
  • Gacparski W., Lewicka-Strzałecka A., Rok B., Szulczewski G., Odpowiedzialność społeczna i etyka biznesu w polskim życiu gospodarczym, Wyd. IFiS PAN &WSPiZ im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2004.
  • Gasiński T., Piekalski G., Zrównoważony biznes, Podręcznik dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa 2007.
  • Geisler R., CRS w regionie przemysłowym Górnego Śląska?, w: CRS dla Górnego Śląska, Dom Współpracy Polsko-Niemieckiej, Gliwice 2006.
  • http://www.corp-gov.gpw.pl /dobrepraktyki.pdf, z dnia 29.09.2011.
  • http://www.epr.pl, z dnia 29.09.2011.
  • Maison D., Maliszewski N., Cause related marketing - marketing zaangażowany społecznie, w: Propaganda dobrych serc - czyli rzecz o reklamie społecznej, red. D. Maison, P. Wasilewski, Agencja Wasilewski, Kraków 2002.
  • Ministerstwo Gospodarki, //www.pozytek.gov.pl/Spoleczna, odpowiedzialnosc,biznesu/ z dnia 17.03.2008
  • Nogalski B., Dadej R., Kodeks dobrych praktyk jako narzędzie budowania zaufania na rynku kapitałowym, w: Tendencje zmian w nadzorze korporacyjnym, red. S. Rudolf, Wyd. UŁ, Łódź 2006.
  • Panek-Owsiańska M., CSR po dziesięciu latach rozwoju, w: Ranking Odpowiedzialnych Firm, Wyd. IFiS PAN & WSPiZ im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2011.
  • Rok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004.
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce. Wstępna analiza, Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju, Warszawa 2007.
  • Szczęsna A., Szreder M., Postrzeganie reklamy społecznej przez młodzież, "Marketing i Rynek" 2002, nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171301113

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.