PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 16 | z. 4 | 225--230
Tytuł artykułu

Źródła pozyskiwania wiedzy i ocena jej poziomu przez producentów żywca w świetle badań ankietowych

Autorzy
Warianty tytułu
Sources of Knowledge and Assessment of Its Level by Producers of Animals for Slaughter in the Light of Surveys
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem badań była ocena zainteresowania producentów żywca pozyskiwaniem informacji i wiedzy użytecznych w prowadzeniu gospodarstwa, wskazanie, jakie są ich źródła i ocena, czy ta wiedza wydaje się im potrzebna i użyteczna. Źródłem danych były badania kwestionariuszowe przeprowadzone w latach 2010-2011 na terenie trzech województw, w grupie producentów rolnych zajmujących się produkcją żywca rzeźnego. Większość producentów rolnych zgłaszała chęć pozyskiwania informacji. Im większa skala produkcji, tym potrzeby informacyjne były większe i zmieniały się źródła ich pozyskiwania. W szczególności zwiększała się rola informacji uzyskiwanych z obiektywnych źródeł lokalnych oraz serwisów informacyjnych. Przedstawione dane wskazują, że producenci mieli niewielką wiedzę na temat funkcjonowania ich rynku zbytu, a także konkurencyjnych rynków. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this study is assessing livestock producers' interest in acquiring information and knowledge useful in the management of farm, an indication of what their sources and to assess whether this knowledge seems to be the necessary and useful. The data source was a survey carried out in 2010-2011 in three provinces in a group of agricultural producers involved in the production of animals for slaughter. Majority of the agricultural producers declared the desire to acquire information. The larger the scale of production, the information needs were greater and the sources of obtaining it changed. In particular, the role of objective information obtained from local sources, and information services has increased. The data indicate that the producers had little knowledge about the functioning of the market, and competitive markets. (original abstract)
Rocznik
Tom
16
Numer
Strony
225--230
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Klepacki B. 2007: Niematerialne czynniki rozwoju rolnictwa polskiego, Rocz. Nauk. SERiA, t. IX, z. 1, 231-235.
  • Marsh C., Scarborough E. 1990: Testing nine hypothesis about quota sampling, J. Market Res. Soc., nr 32, 485-506.
  • Olszańska A. 2012: Rynek żywca w Polsce (1955-2010) - zmiany strukturalne, koncentracja produkcji i wahania podaży, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Szymańska E. 2008: Wiedza jako czynnik konkurencyjności w gospodarstwach trzodowych, Rocz. Nauk. SERiA, t. X, z. 2, 231-235.
  • Wiatrak A.P. 2009: Zarządzanie wiedzą w agrobiznesie w warunkach polskiego członkostwa w Unii Europejskiej, Wyd. SGGW, Warszawa, 439-449.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171301193

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.