PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 8 | nr 2 (28) Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw | 27--40
Tytuł artykułu

Praktyczne wymiary realizacji społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce

Autorzy
Warianty tytułu
Practical Dimensions of CSR in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Corporate social responsibility (CSR) jest obecnie nie tylko tematem akademickich konferencji czy opracowań naukowych, ale należy do jednego z najważniejszych obszarów działalności przedsiębiorstw. Pomimo wciąż wielu debat i opracowań, a także wątpliwości czysto teoretycznych, obserwuje się wzrost działań firm dla praktycznej realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu. Praktyka działań CSR obejmuje wiele jej wymiarów i obecna jest zarówno na płaszczyźnie mikro (akcje poszczególnych przedsiębiorstw), jak i makro (wspólne inicjatywy budujące standardy postępowania na rynku, budowa ratingów, formułowanie wytycznych przejrzystości). Niniejszy artykuł koncentruje się na praktycznych wymiarach realizacji społecznej odpowiedzialności biznesu, analizując poszczególne obszary działalności CSR przedsiębiorstw w Polsce. (abstrakt oryginalny)
EN
Corporate social responsibility (CSR) is currently not only the topic of academic conferences or research reports but also belongs to one of the most important activity areas of companies worldwide. Despite the ongoing debate and theoretical concerns, the popularity of CSR initiatives and programs is rising. The practical dimensions of CSR include micro level activities (undertaken by companies) as well as macro level initiatives (standard setting, ratings or indexes creation, transparency policy, corporate reporting). The paper focuses on practical dimensions of introducing CSR, performing an analysis of individual areas of CSR activities in Polish enterprises. (original abstract)
Rocznik
Tom
8
Strony
27--40
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Abreu, R. i F. Carreira. 2007. The relevance of corporate social responsibility to firm value, w: Crowther, D. i M.M. Zain (red.), New Perspectives on Corporate Social Responsibility, s. 51-76, Shah Alam: MARA University Press.
  • Aluchna, M. 2010. Corporate social responsibility of top 10: Examples from Warsaw Stock Exchange. Social Responsibility Journal, w druku.
  • Bakan, J. 2006. Korporacja. Patologiczna pogoń za zyskiem i władzą, Wydawnictwo Lepszy Świat.
  • Bartman, K. 2009. Jakie korzyści daje pracodawcom prowadzenie społecznie odpowiedzialnego biznesu. Gazeta Prawna, 17.12.2009, s. D6.
  • Boni, M. 2009. Społeczna odpowiedzialność biznesu w budowaniu kapitału społecznego, Kompendium CSR. Niezależny Dodatek Tematyczny. Gazeta Prawna, 14.12.2009, s. F4.
  • Clement-Jones, T. 2004. Corporate social responsibility - bottom-line issue or public relation exercise, w: Hancock, J. (red.) Investing in corporate social responsibility, London: British Library Cataloguing in Publication Data.
  • Crowther, D. i R. Jatana. 2005. Is CSR profitable?, w: Crowther, D. i R. Jatana (red.) Representations of social responsibility, vol. I, ICAFI University Press.
  • Czubkowska, S. i K. Klinger. 2009. Nikt w Europie nie jest aż tak nieufny i egoistyczny jak Polacy. Rzeczpospolita, 21.10.2009.
  • Freeman, R.E. 2005. A stakeholder theory of the modern corporation, w: Allhof, F. i A. Vaidya (red.) Business ethics, vol. 1, SAGE Publication.
  • Friedman, M. 2005. The social responsibility of business is to increase its profits, w: Allhof, F. i A. Vaidya (red.) Business ethics, vol. 1, SAGE Publication.
  • Gasparski, W. 2005. Business Expectations Beyond Profit, w: Habisch, A. (red.) Corporate social responsibility across Europe: with 7 figures and 18 tables, s. 167-182, Berlin: Springer.
  • Guza, Ł. 2009. Dzięki projektom społecznym firmy zyskują większą wiarygodność. Gazeta Prawna, 17.12.2009, s. D7.
  • Hollender, J. i S. Fenichell. 2004. What matters most: business, social responsibility and the end of the era of greed, London: Random House Business Books.
  • James, H. i F. Rassekh. 2005. Smith and Friedman on the pursuit of self interest and profit, w: Allhof, F. i A. Vaidya (red.) Business ethics, vol. 1, SAGE Publication.
  • Kuraszko, I. i Sz. Augustyniak. 2009.15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu, Warszawa: Forum Odpowiedzialnego Rozwoju.
  • Matyszewska, E. 2009. 100 min zł więcej niż przed rokiem z 1 proc. podatku. Gazeta Prawna, 27.10.2009, s. B1-B3.
  • Müller, A. i R. Kräussl. 2006. Do markets love misery? Stock prices and corporate disaster response, referat na 2nd Corporate Social Responsibility Conference, Humboldt Universität.
  • Odpowiedzialność społeczna przynosi konkretne efekty biznesowe. Debata. Gazeta Prawna, 11.01.2010, s. F2-F3.
  • Odpowiedzialny biznes to nie tylko sponsoring, rozmowa z P. Pawłowskim, prezesem Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji. Gazeta Prawna, 17.12.2009, s. D7.
  • Oulton, W. i J. Hancock. 2004. Measuring corporate social responsibility, w: Hancock, J. (red.) Investing in corporate social responsibility, London: British Library Cataloguing in Publication Data.
  • Rok, B. 2004. Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Warszawa: Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
  • Smith, 2005. Arguments for and against corporate social responsibility, w: Allhof, F. i A. Vaidya (red.) Business ethics, s. 247-252, SAGE Publication.
  • Warsza, P. 2009. Najlepsze praktyki. Niezależny Dodatek Tematyczny. Gazeta Prawna, 14.12.2009, s. F8.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171301279

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.