PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 1015--1020
Tytuł artykułu

Postawy i zachowania konsumentów wobec problemów z gospodarowaniem czasem

Warianty tytułu
Attitudes and Behavior of the Consumers in a Response Towards the Problems with Time Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Życie współczesnego konsumenta cechuje znaczne przyspieszenie i wynikający z niego pośpiech oraz stres związany z czasem. Celem publikacji jest analiza roli czasu jako aspektu zachowań konsumentów oraz prezentacja wybranych wyników badań pierwotnych charakteryzujących postawy i zachowania konsumentów - mieszkańców dużych miast, związane z gospodarowaniem budżetem czasu. Wskazują one, iż większość badanych w różnym stopniu i zakresie boryka się z problemem braku czasu i wynikającymi z tego konsekwencjami dotyczącymi "czasowej‖ możliwości zaspokojenia określonych grup potrzeb. Czas staje się obecnie coraz istotniejszym wyznacznikiem zachowań konsumentów, a od umiejętności gospodarowania nim w coraz większej mierze zależy możliwość realizacji celów zawodowych i prywatnych.(abstrakt oryginalny)
EN
The modern consumers' life that is characterized by a significiant acceleration, thus by rush and stress related to the time16. The publication purpose is to draw attention to the increased role of time as an aspect of consumer behavior and the presentation of selected primary research results that characterize the attitudes and behavior of consumers, the residents of large cities, which are related to the management of time budget. The research indicates that the majority of respondents struggle, in a varying degree and scope, with the problem of lack of time and ralated to it consequences concerning 'temporary' ability to satisfy the needs of specific groups. Time is now becoming an increasingly important determinant of consumer behavior; in addition, the capacity of professional and personal goals implementation progressively depends on the ability of managing the time(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
1015--1020
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • T.H. Eriksen, Tyrania chwili. Szybko i wolno płynący czas w erze informacji, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 2003.
  • J. Gleick, Szybciej. Przyspieszenie niemal wszystkiego, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2003.
  • A. Burlita, Zachowania konsumentów w czasie wolnym i ich uwarunkowania na przykładzie konsumentów klasy średniej regionu zachodniopomorskiego, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2006, s. 88-89.
  • C. Honore, Pochwała powolności. Jak zwolnić tempo i cieszyć się życiem, Drzewo Babel, Warszawa, s. 11.
  • L. J. Seiwert, Zarządzanie czasem. Bądź panem własnego czasu, Agencja Wydawnicza "Placet‖, Warszawa 1998, s. 17-19
  • L. Kozioł, Zarządzanie czasem pracy, ANTYKWA, Kraków 2000.
  • S. Nydhal, W ślepej uliczce pośpiechu, "Forum‖, 2011, nr 1, s. 36.
  • B. C. Stępniak, Zarządzanie równowagą praca - życie, "Marketing w Praktyce‖ 2007, nr 12
  • J. Tischner, Etyka solidarności oraz Homo sovieticus, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków 1992, s. 23.
  • M. Goryniak, Zajęci czasem wolnym, "Charaktery. Magazyn psychologiczny‖, 2012, nr 12, s. 85.
  • P. Zimbardo, J. Boyd, Paradoks czasu, PWN, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171301333

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.