PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 12 | nr 3 (47) Przedsiębiorczość i small business - badania jakościowe | 109--126
Tytuł artykułu

Przejawy przedsiębiorczości w sporcie w kontekście uwarunkowań kulturowych i organizacyjnych rozwoju branży

Warianty tytułu
The Development of Entrepreneurial Entities in Organizational and Cultural Context of the Polish Sport Sector
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem rozważań w niniejszym artykule są przemiany w branży sportowej i rozwój przedsiębiorczości na tym tle. Uwzględniając szeroki kontekst instytucjonalny, społeczny i kulturowy, autorki pokazują przyczyny postępującej komercjalizacji sportu oraz opisują główne tego przejawy. Artykuł opiera się na przeprowadzonych badaniach jakościowych w obszarze przedsiębiorczości oraz zarządzania w sporcie. (abstrakt oryginalny)
EN
The article depicts the transformation process of the Polish sport sector and explains the main reasons for which entrepreneurship thrives in that area. Taking into account a broad institutional, social and cultural context, the authors point out the main factors causing commercialization process of sport and recreation and describe its main manifestations. The article is bases on qualitative studies on sport management and entrepreneurship in Poland. The authors try to include points of view of different stakeholders on current changes in sport area. (original abstract)
Rocznik
Tom
12
Strony
109--126
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Babbie, E. (2008). Podstawy badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Charmaz, K. (2009). Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Denzin, N.K. i Lincoln, Y.S. (2010). Metody badań jakościowych (tom 1). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Fenrich, W., Stec, M., Gołdys, A. i Rogaczewska, M. (2009). Kondycja Polaków. Czyli po co nam sport? Warszawa: Projekt Społeczny 2102.
  • Geertz, C. (2005). Interpretacja kultur. Wybrane eseje. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  • Glaser, B. i Strauss, A.L. (2009/1967). Odkrywanie Teorii Ugruntowanej. Strategie badania jakościowego. Kraków: NOMOS.
  • Glinka, B. i Gudkova, S. (2011). Przedsiębiorczość. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Gulan, U. (2012). Uwarunkowania tworzenia profesji menedżerów sportowych w Polsce. Niepublikowana praca doktorska, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
  • Kim, W.C. i Mauborgne, R. (2007). Strategia Błękitnego Oceanu. Warszawa: MT Biznes.
  • Konecki, K (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Kostera, M. (2005). Antropologia organizacji: metodologia badań terenowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Kwiatkowski, S. (2000). Przedsiębiorczość intelektualna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Pasko, A. (2012). Sport wyczynowy w polityce państwa 1944-1989. Kraków: Avalon.
  • Rehn, A. i Taalas, S. (2004). "Znakomstva i Svyazi" (Acquaintances and connections) - Blat, The Soviet Union, and mundane entrepreneurship. Entrepreneurshipand Regional Development, 16, 235-250.
  • Rejniak-Romer, M. (2011) . Zarządzanie strategiczne polskim sportem za pośrednictwem polskich związków sportowych. W: B. Sojkin i Z. Waśkowski (red.), Zarządzanie polskim sportem w gospodarce rynkowej. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
  • Schumpeter, J.A. (1934/2004). Teoria rozwoju gospodarczego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Shane, S. i Venkatamaran, S. (2000). The Promise of Entrepreneurship as a Field of Research. Academy of Management Review, 25 (1), 217-226.
  • Sojkin, B. i Waśkowski, Z. (red.). (2011). Zarządzanie polskim sportem w gospodarce rynkowej. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
  • Ministerstwo Sportu. (2007). Strategia Rozwoju Sportu do roku 2015. Warszawa: Ministerstwo Sportu.
  • Timmons, J.A. (1999). New Venture Creation: Entrepreneurship for the 21st Century. Boston: Irwin/McGraw-Hill.
  • Zyśko, J. (2009). Zmiany we współczesnych systemach zarządzania sportem wyczynowym w wybranych krajach europejskich. Warszawa: Wydawnictwo AWF.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171301817

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.