Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Wzrastające w ostatnich kilku latach ilości przewożonych towarów powodują konieczność podjęcia działań umożliwiających bardziej sprawną, a przede wszystkim kompleksową obsługę klientów (w tym usługi typu door-to-door czy just-in-time). Wiąże się to z zapotrzebowaniem na usługi terminalowe i zwiększonym obrotem kontenerów. Niewydolność drogowego systemu transportowego, a równocześnie brak możliwości szerszego wykorzystania Odry do transportu śródlądowego sprawiają, że w najbliższej przyszłości należy oczekiwać wzrostu znaczenia przewozów intermodalnych i kombinowanych, w których transport kolejowy będzie odgrywał dominującą rolę. Prawidłowe funkcjonowanie tego rodzaju transportu w dużej mierze zależy od właściwego funkcjonowania terminali zlokalizowanych przy dużych ośrodkach przemysłowych, a zarazem głównych ciągach komunikacyjnych, które nie powinny być tylko punktami przeładunkowymi, lecz powinny oferować wiele usług dodatkowych, takich jak składowanie, przewożenie transportem samochodowym, obsługa celna czy spedycja. Rozwój usług powinien zmierzać do utworzenia wokół terminali centrów dystrybucji bądź centrów logistycznych. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
177--194
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, doktorant
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171302361